کد خبر : 2257
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 خرداد 1398 - 1:01

عوام فریبی؛ عامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات

عوام فریبی؛ عامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش سیرجان رویداد؛ عوام فریبی یکی از پدیده های جهان سیاست است که احساسات مردم را نشانه می گیرد و سعی می کند جو حاکم را نسبت به نتیجه هدف خود مطلوب سازد این شگرد امروزه به صورت فراگیر در بین مسئولان رواج یافته اما قبل از انتخابات ها در کشور این موضوع بعنوان

به گزارش سیرجان رویداد؛ عوام فریبی یکی از پدیده های جهان سیاست است که احساسات مردم را نشانه می گیرد و سعی می کند جو حاکم را نسبت به نتیجه هدف خود مطلوب سازد این شگرد امروزه به صورت فراگیر در بین مسئولان رواج یافته اما قبل از انتخابات ها در کشور این موضوع بعنوان یکی از ابزار های مهم برای جذب آرای مردم بکار می رود.

این هیاهوهای سیاسی که در لباس مردمداری و خدمت به مردم خود را نشان می دهد دیگر پس از چندین دوره ناکارآمدی بسیاری از مسئولان، بر ذهن و تصمیم مردم اثر نخواهد گذاشت یکی از عوامل مهم این اتفاق نبود احزاب قدرتمند ، موثر و کارآمد است که در کنار این ها نیز وابستگی شخصیت های مستقل به بدنه قدرت و ثروت نیز باعث شده تا مردم در مقابل حربه عوام فریبی در انتخابات سر خم کرده و تسلیم شوند.

اما با گسترش شبکه های اجتماعی بسیاری از مردم در برابر روشنگری های سیاسی قرار گرفته و قضاوت می کنند همچنین ناکارآمدی برخی از مسئولان در حوزه های مختلف نیز از جمله عوامل خنثی کننده این حربه سیاسی است.

بسیاری از نمایندگان مجلس خود را در کنار مردمی که از فقر و بیکاری کمر خم کرده اند می بینند اما این توجه ها به عمل نمی رسد. از عوامل جدی عدم توجه به نیاز جامعه، شعار های توخالی ، نبود حس مسئولیت پذیری و کاندیدا شدن صرفا برای کسب قدرت است.

در چنین شرایطی جامعه باید در خصوص جایگاه یک نماینده اطلاعات لازم را کسب کند. پس از این اتفاق مردم به خوبی وعده های سر خرمن را تشخیص خواهند داد و از حجم وعده های بی نتیجه کاسته خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.