کد خبر : 2639
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398 - 12:02

لزوم دریافت کارت معاینه پزشکی برای متولیان توزیع نذری در سیرجان

لزوم دریافت کارت معاینه پزشکی برای متولیان توزیع نذری در سیرجان

اکبر اسدی مدیرگروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان ضمن تاکید بر لزوم رعایت موزاین بهداشتی در توزیع نذورات در ایام محرم و صفر، گفت: برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با آب و غذا به ویژه بیماری های عفونی باید اصول بهداشتی از سوی مساجد و هیئت ها جدی گرفته شود. وی درادامه افزود:

اکبر اسدی مدیرگروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان ضمن تاکید بر لزوم رعایت موزاین بهداشتی در توزیع نذورات در ایام محرم و صفر، گفت: برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با آب و غذا به ویژه بیماری های عفونی باید اصول بهداشتی از سوی مساجد و هیئت ها جدی گرفته شود.

وی درادامه افزود: هیئت امنای مساجد و هیئت ها بر تهیه مواد اولیه غذایی بهداشتی و سالم در این ایام نظارت کنند و نکاتی نظیر استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی، عدم نگهداری بیش از ۲ ساعت غذا در محیط غیر مسقف و رعایت نکات بهداشتی در هنگام پخت و پز و توزیع را مدنظر داشته باشند.

مدیرگروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان درخصوص شرایط بهداشتی آشپزخانه هیات، تصریح کرد: کف و دیوار آشپزخانه باید با کاشی وسرامیک پوشیده شده و قابل شستشو باشد، فاضلاب آشپزخانه هم حتما به چاه سرپوشیده هدایت شود.

اکبراسدی با اعلام این که هنگام توزیع مواد غذایی توزیع‌ کنندگان غذا نباید روی سفره راه بروند، گفت: هنگام کشیدن و توزیع غذا استفاده از دستکش‌ های یکبار مصرف ضروری است و متولیان این امور باید با مرکز بهداشت منطقه خود در خصوص دریافت کارت معاینه پزشکی برای مسئولان آشپزی و توزیع غذا هماهنگی کنند.

وی تاکید کرد: اگر از سبزی خوردن و سالاد در نذورات استفاده می ‌شود باید ۴ مرحله ی سالم‌ سازی شامل شست‌ و شو، انگل زدایی، گندزدایی با مواد مجاز و شست و شوی نهایی در مورد هر یک از سبزی‌ ها، میوه‌ ها و صیفی ها انجام شود.

مدیرگروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان، اظهار داشت: گوشت قربانی شده ضمن رعایت اصول ذبح و پیشگیری از زخم دست و نرسیدن ترشحات گوسفند ذبح شده به زخم دست بمنظور پیشگیری ازبیماری(CCHF )تب کریمه کنگو حتما ۲۴ساعت قبل ازمصرف دریخچال نگه داری شود و بعد استفاده گردد.

اسدی اذعان کرد: از همشهریان عزیز خواستاریم با توجه به گرمای هوا هرگز ازشیر و شیرکاکائو برای پذیرایی هیئات استفاده نشود، زیرا احتمال آلودگی به عوامل بیماری زا بسیار بالا است ، اگر قصد پخش شربت آلبالو یا آب لیمو را دارند حتما از محتویات خالص وطبیعی استفاده گردد و هرگز ازکنسانتره یا مایع شربت بدون هویت استفاده نکنند، وقتی برای خنک نگه داشتن شربت از قالب بزرگ یخ استفاده می کنید حتما یخ را درشرایط بهداشتی خورد کرده وآن را کامل شستشو دهید وسپس استفاده کنید.

وی ادامه داد: از لیوان نازک پلاستیکی هرگز برای صرف آب ومایعات استفاده نکنید از لیوان های یک بار مصرف کاغذی استفاده و همزمان با پخش نذری به جمع آوری صحیح پسماندهای این پخش نیز توجه کنید.

مدیرگروه بیماری های دانشکده علوم پزشکی سیرجان در خصوص نکات ایمنی که در هیئات باید رعایت شود،خاطر نشان کرد: درسیم کشی زیرخمیه ها نهایت احتیاط را رعایت کنید و هرگز سیم ها را دروسط خیمه و بر روی زمین رها نکنید که احتمال برق گرفتگی و آتش سوزی را دوچندان می کنند ، هرهیئت حداقل یک کپسول بزرگ و آماده استفاده جهت موارد احتمالی آتش سوزی داشته باشد و باندها را در روی ستون و دیوار هیئت رها نکنید و حتما آنها را با مهار محکم کنید که باعث سقوط وضربه به سر و بدن افراد نشود.

راه آرمان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.