کد خبر : 2787
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 8:35

آغاز به‌کار مرکز پزشکی هسته‌ای در کرمان

آغاز به‌کار مرکز پزشکی هسته‌ای در کرمان

مسئول فنی بخش پزشکی هسته‌ای مرکز جامع پرتو درمانی و پزشکی هسته‌ای کرمان گفت: پزشکی هسته‌ای علم استفاده از مواد رادیواکتیو به صورت چشمه باز در پزشکی است. همت پورمسئول فنی بخش پزشکی هسته‌ای مرکز جامع پرتو درمانی و پزشکی هسته‌ای کرمان گفت: در حال حاضر پزشکی هسته‌ای کرمان در بخش تشخیصی است و مراحل

مسئول فنی بخش پزشکی هسته‌ای مرکز جامع پرتو درمانی و پزشکی هسته‌ای کرمان گفت: پزشکی هسته‌ای علم استفاده از مواد رادیواکتیو به صورت چشمه باز در پزشکی است.

همت پورمسئول فنی بخش پزشکی هسته‌ای مرکز جامع پرتو درمانی و پزشکی هسته‌ای کرمان گفت: در حال حاضر پزشکی هسته‌ای کرمان در بخش تشخیصی است و مراحل درمان و بستری در فاز بعدی راه‌اندازی خواهد شد.

همت پور گفت:همه ارگان‌ها و سیستم‌های بدن به شکلی در بخش پزشکی هسته‌ای مورد مطالعه قرار می‌گیرند، اما شایعه‌ترین مواردی که با پزشکی هسته‌ای مطالعه می‌شوند شامل؛ قلب، استخوان، کلیه، تیروئد، پاراتیروئید، دستگاه گوارش و مغز هستند.

اوعنوان کرد: در رادیولوژی یک بررسی ساختار شناس و آناتومیک صورت می‌گیرد، اما در پزشکی هسته‌ای فیزیولوژی عملکرد بررسی می‌شود و شاید برجستگی پزشکی هسته‌ای به همین دلیل باشد، زیرا برای آنکه یک تغییر فیزیولوژی به ساختار برسد مدت زمان زیادی بگذرد و بیماری پیشرفت کند لذا تشخیص در پزشکی هسته‌ای جلوتر از رادیولوژی است، اما استثنائاتی وجود دارد.

همت‌پور با تاکید برآنکه عملکرد زودتر از ساختار تشخیص داده می‌شود، عنوان کرد: بیماران سرطانی عموما برای بررسی متاستاز سرطان به سیستم اسکلت (استخوان) به ما ارجاع می‌شوند و در حوزه درمان نیز برخی از سرطان‌ها توسط پزشکی هسته‌ای قابل درمان است.

متخصص پزشکی هسته‌ای بیان کرد: یکی از دغدغه‌های پزشکان این است که آیا سرطان در سایر نقاط بدن بیمار منتشر شده است یا خیر، که ما با اسکن استخوان در این مورد کمک می‌کنیم و اگر متاستاز استخوان به تشخیص پزشک کمک می‌کنیم.

او افزود: تمایل به سمت روش‌های کمتر تهاجمی به‌صورت عمومی در حال رخ دادن است و حدودا در حال حاضر ۵ درصد به این سمت گام برداشته شده است، اما گاهی چاره‌ای جزء روش‌های تهاجمی وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.