کد خبر : 281
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 - 11:39

مستند دکتر باستانی پاریزی میهمان جشنواره بین المللی “حقیقت”

مستند دکتر باستانی پاریزی میهمان جشنواره بین المللی “حقیقت”

عصر سیرجان ؛ عوامل این پروژه  عبارتند از سمیرا شیخ مظفری مدیر تولید و برنامه‌ریز، غلامرضا سعادت و علیرضا نجیب‌زاده مدیر تصویربرداری، محمد هاشمی صدابردار و سارا رحیمی دستیار کارگردان و علی درویشی تهیه کننده این اثر هستند . و افرادی چون احمدرضا احمدی،  دکتر پیروز ارجمند، سید محمود دعایی، محمد علی علومی ، بلقیس سلیمانی

عصر سیرجان ؛ عوامل این پروژه  عبارتند از سمیرا شیخ مظفری مدیر تولید و برنامه‌ریز، غلامرضا سعادت و علیرضا نجیب‌زاده مدیر تصویربرداری، محمد هاشمی صدابردار و سارا رحیمی دستیار کارگردان و علی درویشی تهیه کننده این اثر هستند . و افرادی چون احمدرضا احمدی،  دکتر پیروز ارجمند، سید محمود دعایی، محمد علی علومی ، بلقیس سلیمانی و حمید و حمیده باستانی پاریزی در مقابل دوربین این مستند قرار گرفته اند.

استاد باستانی‌پاریزی در سوم دی ماه ۱۳۰۴ هجری شمسی در پاریز از توابع شهرستان سیرجان در استان کرمان متولد شد.وی تا پایان تحصیلات ابتدایی در پاریز تحصیل کرد و سال ۱۳۲۰ تحصیلات خود را در دانشسرای مقدماتی کرمان ادامه داد و پس از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۲۵ برای ادامه تحصیل به تهران رفت و تحصیلات خود را در رشته تاریخ دنبال کرد.سال ۱۳۳۷ در آزمون دکترای تاریخ پذیرفته شد و دوره دکترای تاریخ را هم در دانشگاه تهران گذراند. یکی از علل اقبال مردم به آثار دکتر باستانی‌پاریزی علاوه بر صداقتش در نقل تاریخ بیان حوادث با استفاده از شعر و داستان و لطایف و ظرایف ادبی است که تاریخ را خواندنی و دلپذیر کرده است.

قابل ذکر است مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.