کد خبر : 2866
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 9:30

همزمان با حضور رييس جمهور در شرکت توسعه آهن و فولاد؛ بزرگترين واحد توليد آهن اسفنجي کشور در سيرجان افتتاح شد

همزمان با حضور رييس جمهور در شرکت توسعه آهن و فولاد؛  بزرگترين واحد توليد آهن اسفنجي کشور در سيرجان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شرکت توسعه آهن و فولاد سيرجان دکتر حسن روحاني، رييس جمهور روز دوشنبه 20 آبان ماه با حضور در شهرستان سيرجان برخي از طرح‌هاي معدني و فولادي و طرح‌هاي صنعت آب و برق را افتتاح کرد. شرکت توسعه آهن و فولاد سيرجان اين افتخار را داشت که ميزبان

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شرکت توسعه آهن و فولاد سيرجان دکتر حسن روحاني، رييس جمهور روز دوشنبه 20 آبان ماه با حضور در شهرستان سيرجان برخي از طرح‌هاي معدني و فولادي و طرح‌هاي صنعت آب و برق را افتتاح کرد. شرکت توسعه آهن و فولاد سيرجان اين افتخار را داشت که ميزبان مقام محترم رياست جمهور باشد و کارخانه آهن اسفنجي (مگا مدول کوثر) اين شرکت با حضور رييس جمهور به بهره برداري برسد.
مراحل احداث و ساخت کارخانه آهن اسفنجي به روش احياء مستقيم شماره 2 (مگا مدول کوثر) واقع در شرکت توسعه آهن و فولاد با ظرفيت توليد 2 ميليون تن آهن اسفنجي در سال از اسفند ماه 92 کليد خورد و به همت تمامي کارگران، مهندسان، مديران و مسئولان اين شرکت و با سرمايه گذاري بخش خصوصي در کليه مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و در آبان ماه سال جاري با حضور رييس‌جمهور افتتاح شد.
محصول اين کارخانه آهن اسفنجي سرد و گرم بوده که با سرمايه گذاري ارزي 71 ميليون يورو، سرمايه‌گذاري ريالي 437 ميليارد تومان و مجموع سرمايه‌گذاري 1353 ميليارد تومان محقق گرديده است. با افتتاح اين کارخانه، 220 نفر بطور مستقيم و 880 نفر بطور غير مستقيم مشغول به کار مي شوند.
مديران ارشد شرکت توسعه آهن و فولاد در راستاي تحقق بيانات مقام معظم رهبري در زمينه «رونق توليد» با برنامه ريزي مدون به دنبال آن هستند تا پس از افتتاح اين کارخانه به دست رياست محترم جمهور، پس از 45 روز کاري به ظرفيت توليد پيش‌بيني شده دست يابند.
شرکت توسعه آهن و فولاد عصر دوشنبه 20 بهمن پذيراي رييس جمهور و هيات همراه بود تا بتواند افتخار ديگري در عرصه توليد را با حضور مقامات ارشد کشوري مورد بهره برداري قرار بدهد.
رحماني وزير صنعت، معدن و تجارت در آيين افتتاح کارخانه آهن اسفنجي شرکت توسعه آهن و فولاد با اشاره به عظمت پروژه هايي از اين دست گفت: پروژه هايي که امروز با اعتبار ميلياردي در گل‌گهر انجام شد با تلاش کارگران و مديران مجموعه که عمدتا بومي بوده اند محقق گرديد و صددرصد اجراي طرح آن به طور خصوصي سرمايه‌گذاري شده بود.


همچنين نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم به تلاش مجموعه گل گهر براي توسعه توليد اشاره کرد و گفت: اين کارخانه هايي که امروز افتتاح شد زحمت کارگراني بود که با تمام قوا براي ميهن عزيزمان تلاش مي‌کنند و ساخت اين پروژه‌ها صددرصد بومي بود.
وي افزود: سرمايه اصلي استان کرمان در حال حاضر نيروي انساني شاداب و بانشاط است که بايد آن را قدر دانست.
اما حسن روحاني تلاش، ايمان و فداکاري را عوامل برجسته استان هاي يزد و کرمان عنوان کرد و گفت: ديروز و امروز به استان‌هاي يزد و کرمان سفر داشته و آنچه مشاهده کرديم در اين استان‌ها؛ سخت کوشي، تلاش، ايمان و فداکاري براي آرمان‌ها، براي ملت بزرگ، براي کشور عزيزمان بود.
همه ما بايد در اين مسير ها گام برداريم و بايستي از تمامي کارگران، مهندسان، کارمندان، مديران، سرمايه گذاران طرح‌ها و سياست گذاراني که در حوزه توسعه و پيشرفت شهرستان سيرجان در حوزه صنعت و معدن کارهاي عظيمي انجام داده و يا در دست انجام دارند تشکر کرد.
شرکت توسعه آهن و فولاد به دنبال اجرايي نمودن پروژه هاي عظيم صنعتي در منطقه است تا بواسطه آن بتواند ضمن اشتغالزايي براي جوانان اين مرز و بوم به ويژه جوانان سيرجاني، نقش ارزنده اي در رونق توليد کشور و به گردش در آوردن چرخ هاي خود کفایی میهن عزیزمان داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.