کد خبر : 3045
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 11:41

شهردار سیرجان: پایانه مسافربری، گامی موثر در راستای توسعه حمل و نقل کشور

شهردار سیرجان:  پایانه مسافربری، گامی موثر در راستای توسعه حمل و نقل کشور

واگذاری غرفه های پایانه، طی روزهای آینده شهردار سیرجان از بهره برداری و افتتاح بزرگ ترین پایانه مسافربری جنوبشرق کشور طی ماه آتی خبر داد. به گزارش واحدخبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، رضا سروش نیا با اعلام این خبر گفت: پایانه مسافربری در حوزه سیستم حمل و نقل کشور نقش مهمی در عملکرد آن ایفا


واگذاری غرفه های پایانه، طی روزهای آینده

شهردار سیرجان از بهره برداری و افتتاح بزرگ ترین پایانه مسافربری جنوبشرق کشور طی ماه آتی خبر داد.
به گزارش واحدخبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، رضا سروش نیا با اعلام این خبر گفت: پایانه مسافربری در حوزه سیستم حمل و نقل کشور نقش مهمی در عملکرد آن ایفا می کند و با توجه به این نقش مهم پایانه و هزینه های کلان برای طراحی و احداث آن، تعیین مکان مناسب پایانه مبتنی بر عوامل مشخص و مورد نظر با استفاده از شیوه های عملی اهمیت بسزایی دارد. ضمن اینکه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پایانه، غرفه ها طی هفته آتی به متقاضیان واگذار خواهد شد.
وی افزود: سیرجان از دیرباز بعنوان یکی از شهرهای مهم، مهاجرپذیر و شاهراه اصلی شمال به جنوب کشور از نظر راه های ارتباطی و استراتژیک از جایگاه بالایی برخوردار بوده و در این راستا پایانه مسافربری از نظر حمل و نقل و ترافیک در شهرها با توجه به جذب و تولید نسبتا زیاد سفرهایی که پایانه دارند، اثر بسزایی بر روی سیستم حمل و نقل شهری دارند.
شهردار سیرجان بیان کرد: پایانه نخستین مکانی است که یک گردشگر و مسافر وارد شهر می‌شود و ذهنیت آن مسافر نسبت به یک شهر در همین پایانه ورودی شهر شکل می‌گیرد و به همین دلیل وجود و زیبایی بصری پایانه و وجود امکانات مناسب در آن ضروری دانستیم.
در ادامه همچنین رامین یگانه معاون فنی و شهرسازی شهرسازی شهرداری سیرجان در خصوص مسایل فنی پایانه مسافربری بعثت تصریح کرد: پایانه مسافربری بعثت در زمینی به مساحت 3500مترمربع ساخته شده که دارای امکاناتی از قبیل نمازخانه، استراحتگاه رانندگان، سالن انتظار، سرویس بهداشتی، باجه پستی، انتظامات، تجاری، گیشه فروش بلیط، اتاق مدیریت تعاونی، آبدارخانه، لابی، انبار، کافی شاپ و رستوران و اداری احداث و بزودی به بهره برداری می رسد.
وي گفت: با ساخت این پایانه، ناوگان مسافری و شرکتهای حمل و نقل مسافربری ساماندهی می شوند و مسافران از امکانات و آسایش بیشتری برخوردار و از بار مشکلات حمل و نقل شهر کاسته خواهد شد.
معاون فنی و شهرسازی شهرسازی شهرداری سیرجان با اشاره به اینکه پايانه مسافربري يكي از نيازهاي اساسي و ضروري هر شهري محسوب می شود، یادآورد شد: با توجه به سرمایه گذاری شهرداری سیرجان در این بخش باید از این فرصت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی کشور استفاده کرد و رانندگان نهایت همکاری را با مدیریت پایانه مسافربری بعثت در راستای نظام اجتماعی شهر داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.