کد خبر : 3712
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 بهمن 1399 - 16:36

فرماندار سیرجان بر لزوم توسعه و حمایت از کسب و کارهای خانگی تاکید کرد

فرماندار سیرجان  بر لزوم توسعه و حمایت از کسب و کارهای خانگی تاکید کرد

نشست تعامل و همفکری با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان، فرمانده آماد و پشتیبانی نداجا ، مدیر صندوق کار آفرینی امید استان و تنی چند از مسوولین شهری صبح امروز در مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی نداجا مستقر در سیرجان برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری سیرجان،

نشست تعامل و همفکری با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان، فرمانده آماد و پشتیبانی نداجا ، مدیر صندوق کار آفرینی امید استان و تنی چند از مسوولین شهری صبح امروز در مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی نداجا مستقر در سیرجان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری سیرجان، در این نشست بهاالدینی فرماندار ویژه سیرجان با اشاره به اشتغال ۸ هزار نفری در سال‌جاری و روند جذب نیروی انسانی و اشتغال جوانان به ۱۰هزار نفر تا پایان امسال افزود: شهرستان سیرجان دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار مهم و ویژه‌ای است که نقش اساسی در رونق ، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد شهرستان دارد.

وی افزود: مجموعه نیروی دریایی در سیرجان به عنوان یک کانون نظامی و فرهنگی تاثیرگذار مطرح است که با حضور مرکز فرماندهی آماد و پشتیبانی نداجا و نگاه خوب به توسعه ،اشتغال، زمینه‌های فعالیت‌های اشتغال و کارآفرینی مطلوبی فراهم کرده است.

بهاالدینی تصریح کرد: امیدواریم سایر ارگان‌های نظامی نیز دراینگونه موارد ورود و زمینه ایجاد فرصت های شغلی از جمله مشاغل خانگی را فراهم کنند‌ تا همچون مرکز آماد و پشتیبانی نداجا فرصت ‌هایی را به وجود آورند.

در ادامه این نشست همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در پی بازدید از این کارگاه‌ها و جلسه هماهنگی این مشاغل گفت: در استان کرمان 35هزار نفر در بخش مشاغل خانگی مشغول بکار هستند و در سال‌جاری بیش از 80میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حوزه مشاغل خانگی تخصیص یافته و به متقاضیان اعطا شده است.

اسماعیلی پور افزود: از مزایای این اشتغال می‌توان به ایجاد توازن بین مسوولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی اشاره کرد و این تسهیلات در آینده نیز برای واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

در ادامه دریادار علیرضا محمدی فرمانده آماد و پشتیبانی نداجا مستقر در سیرجان گفت: با توجه به اهمیت ایجاد شغل، تاکنون برای ۲۰۰ نفر از خانواده‌های مجموعه نداجا و افرادی که مایل هستند پس از آموزش به مشاغل خانگی روی آوردند، با ایجاد کارگاه‌های صنایع پوشاک، صنایع غذایی، هنرهای دستی و هنرهای فرهنگی و علمی آموزش داده و در حال تولید و کسب و کار خانگی خود هستند که همین مرکز تولیدات را خریداری و به مشتریان ارایه می‌دهد.
در این نشست مدیر صندوق کارآفرینی امید استان نیز از آمادگی این صندوق جهت ایجاد فرصت های شغلی خبر داد.

گفتنی است صبح امروز از مجتمع توانمندسازی مشاغل خانگی فرماندهی آماد و پشتیبانی نداجا از جمله کارگاه‌های شیرینی پزی، کارگاه تولید چرم دست دوز،باشگاه سوارکاری و کارگاه خیاطی بازدید بعمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.