کد خبر : 3989
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 شهریور 1400 - 14:21

مقدار پسته تولیدی چقدر است

مقدار پسته تولیدی چقدر است

بر اساس جمع‌بندی دبیرخانه کمیته باغبانی انجمن پسته ایران انتظار می‌رود مقدار تولید محصول پسته خشک کشور در سال ۱۴۰۰ به‌عدد ۱۵۰ هزار تن برسد.  این پیش‌بینی بر اساس بررسی، جمع‌بندی و بحث پیرامون آمار و اطلاعات دریافتی از بیش از ۲۰۰ نفر از باغداران پسته سرتاسر ایران در جلسه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ کمیته باغبانی

بر اساس جمع‌بندی دبیرخانه کمیته باغبانی انجمن پسته ایران انتظار می‌رود مقدار تولید محصول پسته خشک کشور در سال ۱۴۰۰ به‌عدد ۱۵۰ هزار تن برسد. 

این پیش‌بینی بر اساس بررسی، جمع‌بندی و بحث پیرامون آمار و اطلاعات دریافتی از بیش از ۲۰۰ نفر از باغداران پسته سرتاسر ایران در جلسه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰ کمیته باغبانی انجمن به‌دست آمده‌است. 

در این گزارش، مقدار پسته تولیدی در سال محصولی۱۴۰۰ به‌تفکیک استان‌های پسته‌خیز کشور و مناطق استان‌کرمان نیز اعلام شده است. البته هرساله مقداری از پسته ‌‌تر، عمدتا محصول استان‌های خراسان‌رضوی و سمنان صرف ترخوری به‌صورت میوه تازه می‌شود که در مقادیر اعلامی منظور نشده‌است. 

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که پسته رفنسجان به‌۲۲‌هزار تن می‌رسد. همچنین پسته سیرجان و زرند به‌۸ هزار تن خواهد رسید. بر این اساس، تولید پسته کرمان ۷۵۰۰ تن، پسته انار ۷‌هزار تن، پسته شهر بابک ۲۵۰۰ تن و پسته راور، راین و سایرمناطق کرمان هزار تن پیش‌بینی می‌شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.