کد خبر : 1104
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 تیر 1396 - 13:04

650 یتیم زیر چتر حمایتی بیش از هزار خیر سیرجانی

650 یتیم زیر چتر حمایتی بیش از هزار خیر سیرجانی

کمیته امداد در طول سال به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان طرح های مختلفی از جمله مفتاح الجنه، اکرام ایتام، همیان مولا، اطعام و افطاری و …  را به منظور حمایت از مددجویان و محرومان اجرا می کند. محمد یزدانخواه، مدیر کمیته امداد شهرستان سیرجان با بیان اینکه طرح اطعام و افطاری یکی از

کمیته امداد در طول سال به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان طرح های مختلفی از جمله مفتاح الجنه، اکرام ایتام، همیان مولا، اطعام و افطاری و …  را به منظور حمایت از مددجویان و محرومان اجرا می کند.

محمد یزدانخواه، مدیر کمیته امداد شهرستان سیرجان با بیان اینکه طرح اطعام و افطاری یکی از طرح های مهم کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است، گفت: ۱۲ هزار نفر از ایتام و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سیرجان با هزینه ای بیش از یک میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال توسط خیران نیکوکار اطعام و افطاری داده شدند.
وی به اجرای طرح مفتاح الجنه ( سرکشی و دلجویی از خانواده های نیازمند)  توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان با حضور خیران و مسئولان شهرستان در نیمه نخست ماه مبارک رمضان مورد سرکشی قرار گرفتند و در قالب این طرح بیش از ۳۰ میلیون تومان به این خانواده های به صورت نقدی و کالایی مساعدت شده است.

یزدانخواه از جذب ۲۵۰ حامی در ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و افزود: این حامیان حمایت ۲۷۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین را عهده دار شدند.
وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام یکی از طرح های موفق کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۰ حامی در شهرستان سیرجان حمایت ۶۵۰ یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» بر عهده دارند و این حامیان خیر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ به ایتام تحت حمایت کمیته امداد مساعدت کرده اند.

مدیر کمیته امداد سیرجان تعداد فرزندان محسنین دارای حامی تحت حمایت این نهاد را ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این فرزندان محسنین توسط ۴۲۰ حامی حمایت می شوند. ۳۵۰ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد سیرجان نیز فاقد حامی هستند.

وی در تشریح نحوه مشارکت خیران در طرح های اکرام ایتام و محسنین اظهار کرد: حامیان نیکوکار با قبول کفالت یک یا چند یتیم و یا فرزندان نیازمند غیر یتیم در قالب طر ح های اکرام ایتام و محسنین و پرداخت حداقل مبلغ ۳۰۰ هزار ریال به صورت ماهیانه می توانند در این طرح های خداپسندانه مشارکت کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.