کد خبر : 1841
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 بهمن 1397 - 12:38

مدیرعامل گل گهر سیرجان کی روش معدنی ایران

مدیرعامل گل گهر سیرجان کی روش معدنی ایران

به گزارش سیرجان رویداد ؛ توسط سایت مرجع معدن 24 صورت گرفت :اختصاص لقب کی روش معدنی ایران به دلیل اکتشافات گسترده معدنی در ایران توسط شرکت گل گهر سیرجان به مدیرعاملی ناصر تقی زاده تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گفتگویی مطرح کرد:با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری

به گزارش سیرجان رویداد ؛ توسط سایت مرجع معدن 24 صورت گرفت :اختصاص لقب کی روش معدنی ایران به دلیل اکتشافات گسترده معدنی در ایران توسط شرکت گل گهر سیرجان به مدیرعاملی ناصر تقی زاده

تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در گفتگویی مطرح کرد:با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری و اهمیت ايشان برای مقوله معدن قائل شده اند تا جاییکه فرمودند باید بخش معدن جایگزین نفت در کشور شود، در همین راستا شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حال حاضر در چندین استان کشور مشغول به انجام عملیات اکتشافی است .

وی گفت:در استان کرمان (محدوده گل‌گهر و بین معادن کنونی) و درمحدوده ایران مرکزی بیش از سایر مکان‌ها مورد توجه قرار دارند زیرا با توجه به آنومالی‌های ثبت شده در اکتشافات گذشته و کنونی، به‌نظر می‌رسد پتانسیل‌های بسیاری در این دو ناحیه وجود دارند و شرکت گل‌گهر در دو محدوده یاد شده به‌صورت فعال برای عملیات اکتشافی حضور دارد که با نتایج مثبتی همراه بوده است.

مدیر عامل گل گهر اظهار داشت: همچنین در راستای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید درخواست های لازم از طرف شرکت گل گهر جهت عملیات اکتشاف در استان سیستان و بلوچستان نیز ارائه شده است.

ناصر تقی زاده در ادامه افزود: در قدم اول عملیات حفاری اکتشافی در محدوده بین معادن منطقه گل‌گهر از نیمه سال ۹۷ شروع شد و در طی آن تعداد ۵۵ گمانه اکتشافی حفاری و اطلاعات مربوط به آن ثبت و بررسی شده است. در این منطقه چندین آنومالی شامل ۱۱، ۷ و ۱۲ مورد اکتشاف قرار گرفته‌اند که متراژ کل حفاری ۲۷ هزار و ۷۰۰ متر و مقدار ذخیره اثبات شده ۱۶۰ میلیون تن تخمین زده می‌شود و این نتیجه موجب خوشحالی جدی شده است چرا که طبیعتا تمامی زیرساخت های لازم به منظور برداشت سنگ آهن در منطقه وجود دارد.
تقی زاده تشریح کرد : با توجه به حجم پروژه ها و طرح ها که گل گهر را به سرآمد شرکت های معدنی و صنعتی تبدیل می کند بایستی افقی حداقل ۴۰-۵۰ ساله را طراحی کنیم و همین موجب شده است که بطور مثال در جنوب بم و جنوب خراسان رضوي و کویر مرکزی و پهنه هاي بهرام گور اقدامات جدی در بحث اکتشافات انجام دهیم.

این مقام مسئول که در حال حاضر مدیر عامل مجموعه ای است که دارای ذخایر عظیم سنگ آهن در خاورمیانه می باشد؛ با ابراز رضایت از نتیجه اکتشافات به ویژه در بخش ایران مرکزی بیان کرد محدود این اکتشافات درهجده کیلومتری راه آهن می باشد و در زمان انتقال آب خلیج فارس خط انتقال از ۳۰ کیلومتری همان محدوده عبور می کند و تمامی این مزیت ها با پشتکاری مجدانه و برنامه ریزی و رایزنی های خاص بوجود امده است که تمامی امتیازات متعلق به گل گهر شده است.

او تاکید کرد: محدوده اکتشافی با تکمیل اطلاعات می تواند نوید بخش یک تحول باشد چرا که با توجه به نتایج بدست آمده انتظار ذخایر قابل توجه سنگ اهن در منطقه می رود.

وي ادامه داد:با انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی (مغناطیس سنجی) در محدوده اسکمبیلو واقع در ایران مرکزی در محدوده‌ای به مسافت ۳۲۸ کیلومتر مربع آنومالی‌هایی از سنگ آهن (۱۲ آنومالی) در این محدوده جهت انجام حفاری‌های اکتشافی در نظر گرفته شد.

عملیات حفاری از دهم اسفند سال گذشته در این محدوده آغاز شده که تا کنون ۱۲ هزار و ۳۵۰ متر حفاری مغزه‌ای در قالب ۲۴ گمانه با هدف اکتشاف سنگ آهن انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.