کد خبر : 1856
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 بهمن 1397 - 13:02

کشاورزان و شهروندان سیرجانی از خرید« نهال آلوده» خودداری کنند

کشاورزان و شهروندان سیرجانی از خرید« نهال آلوده» خودداری کنند

به گزارش سیرجان رویداد؛ کمیته فنی تهیه و توزیع نهال شهرستان به منظور نظارت بر تهیه و ورود نهال سالم به شهرستان با حضور مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون برنامه‌ریزی شهرستان برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان برگزار شد. در در این جلسه مواردی مبنی بر تهیه و توزیع

به گزارش سیرجان رویداد؛ کمیته فنی تهیه و توزیع نهال شهرستان به منظور نظارت بر تهیه و ورود نهال سالم به شهرستان با حضور مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون برنامه‌ریزی شهرستان برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان برگزار شد.
در در این جلسه مواردی مبنی بر تهیه و توزیع نهال سالم در سطح شهرستان مطرح شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری در این خصوص گفت: هدف اصلی از برگزاری این جلسه اطلاع رسانی مناسب به شهروندان است تا از خرید نهال های آلوده و بدون برچسب و مشخصات فنی خودداری نمایند. همچنین کشاورزان بایستی از سلامت نهال هایی که در زمین های کشاورزی خود می‌ کارند اطمینان کامل داشته باشند چرا که ورود یکسری نهال آلوده به یک باغ می‌تواند باعث انتقال آفات و بیماری به کل باغ گردد و عامل ضرر به کشاورزان و از بین رفتن سرمایه آن ها شود.
مهندس آرش افزود: همچنین در راستای رسیدن نهال سالم به دست مصرف کننده، گروهی با محوریت مدیریت جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اماکن و نیروی انتظامی از مراکز تهیه و توزیع نهال در شهرستان بازدید به عمل آورده و در صورت وجود نهال آلوده و فروش آن به مصرف کننده، با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.