کد خبر : 1875
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 بهمن 1397 - 11:04

اصلاح طلبان سیرجان و نا کامی انتخابات مجلس

اصلاح طلبان سیرجان و نا کامی انتخابات مجلس

?محسن رحمانی: پس از انتخابات مجلس ششم تلاش اصلاح طلبان سیرجان برای دست یابی به کرسی نمایندگی مجلس با شکست روبه رو شد چهره های مختلفی در چهار دوره انتخابات از سوی این حزب سیاسی معرفی شدند اما عدم استقبال مردم از کاندیدا باعث شد تا نتوانند آرای لازم را کسب کنند. بسیاری از تحلیلگران

?محسن رحمانی:
پس از انتخابات مجلس ششم تلاش اصلاح طلبان سیرجان برای دست یابی به کرسی نمایندگی مجلس با شکست روبه رو شد چهره های مختلفی در چهار دوره انتخابات از سوی این حزب سیاسی معرفی شدند اما عدم استقبال مردم از کاندیدا باعث شد تا نتوانند آرای لازم را کسب کنند.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند عملکرد ضعیف سید محمد هاشمی نماینده اصلاح طلب سیرجان در مجلس پنجم و ششم و همچنین حواشی پیش آمده در این دو دوره که کشور را دچار اخلال کرد علت ناکامی اصلاح طلبان بوده است.

اصلاح طلبان در دوره دهم انتخابات مجلس در سال ۹۴ با تبلیغات گسترده کاندیدای مختلفی از شهر های کشور تحت عنوان لیست امید معرفی کردند که در بسیاری از حوزه های انتخابیه موفق به کسب آرا لازم شدند و اکثریت کرسی های مجلس را اذعان خود کردند.

لیست امید با تکیه بر حمایت دولت اول حسن روحانی و زیر سایه برجام که در آن زمان بعنوان ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گرفت پیروز انتخابات شدند، پس از انتخابات بسیاری معتقد بودند محمدرضا عارف سر لیست نمایندگان تهران ریاست مجلس را در دست خواهد گرفت اما نمایندگان لیست امید نتوانستند از لابی علی لاریجانی عبور کنند.

در سیرجان نیز فعالان سیاسی اصلاح طلب ابراهیم جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور را بعنوان کاندیدای اصلاح طلبان از حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر معرفی کردند تبلیغات گسترده انتخاباتی یک سال قبل از انتخابات توسط اعضای ستاد جهانگیری آغاز شد اما پس از علنی شدن حضور برادر معاون اول رئیس در انتخابات وی از سوی مردم به دلیل غیر بومی بودن (متولد کوه شاه روستایی در مرز در استان هرمزگان و شهر جیرفت) مورد انتقاد قرار گرفت و سابقه اجرایی او نیز از مهم ترین نقد های وارد بر جهانگیری بود.

در آستانه انتخابات در حالی که اصلاح طلبان سیرجان جهانگیری را پیروز انتخابات مجلس دهم می دانستند با رد صلاحیت او شوک بزرگی به حامیانش وارد شد حتی تا چند روز مانده به انتخابات تلاش برای تایید وی به سرانجام نرسید و باعث شد تا برای چهارمین دوره متوالی اصلاح طلبان سیرجان در انتخابات ناکام بمانند.

حال قریب یک سال مانده به انتخابات مجلس یازدهم تحرکات انتخاباتی در سیرجان آغاز شده است تجربه گذشته ثابت کرده گزینه های اصلاح طلب در سیرجان از قدرت و محبوبیت کافی برخورد نیستند و سیاست های انتخاباتی این طیف سیاسی در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر در تقابل با سایر کاندیدا با شکست مواجهه خواهد شد اما با استانی شدن انتخابات امید برای شکستن این سد مستحکم به سرانجام برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.