کد خبر : 2176
تاریخ انتشار : شنبه 14 اردیبهشت 1398 - 11:05

کودتای سرمایه داری در سیرجان

کودتای سرمایه داری در سیرجان

به گزارش سیرجان رویداد؛ شهرمان سیرجان پر از فقیران و ثروتمندان شده است. فقیرانی که از نبود شغل یا درآمد کافی، از عهده زندگی روز مره خود بر نمی آیند و شرایط اقتصادی گرانی کالا ها نیز قوز بالا قوز شده است این ها سیاه نمایی نیست حقیقتی آشکار است که خط مرزی بین طبقه

به گزارش سیرجان رویداد؛ شهرمان سیرجان پر از فقیران و ثروتمندان شده است. فقیرانی که از نبود شغل یا درآمد کافی، از عهده زندگی روز مره خود بر نمی آیند و شرایط اقتصادی گرانی کالا ها نیز قوز بالا قوز شده است این ها سیاه نمایی نیست حقیقتی آشکار است که خط مرزی بین طبقه فقیر و غنی کشیده تا رشد اقتصادی برای قشر کم درآمد شهر ما به محال برسد.

مسئولان شعار دادند که در سیرجان هیچ فقیری نخواهد بود اما نابرابری های اقتصادی باعث شده تا قطار شکاف طبقاتی سرعت خود را افزایش دهد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که مرکز آمار ایران نسبت به این موضع هشدار داده است.

حمایت از سرمایه داری در سیرجان توسط بدنه قدرت و رانت موجود سرعت ثروتمند شدن را افزایش داده و در مقابل به همان میزان سرعت فقیر شدن فقرا بالا می رود و جوان امروز با افزایش قیمت نجومی زمین در سیرجان که با عدم مدیریت و رانت موجود افزایش پیدا کرده باید تا اخر عمر رنگ خانه دار شدن را نبیند.

بسیاری از منتقدان قانون سرمایه‌داری بر این باورند که در قرن بیستم قانون سرمایه‌داری پا به مرحله‌ای جدید گذاشته‌است و به قانون سرمایه‌داری #انحصاری تبدیل شده که این شبیه همان چیزی است که در شهرستان سیرجان در حال اجرا است.

به گفته کارشناسان اقتصادی در دوره دفاع مقدس کالابرگ داده می‌شد تا مردم بتوانند با کالا‌های ارزان دولتی زندگی کنند. یا بیکاران را جمع کردند تا به کشاورزان کمک کنند تا آن‌ها از دست واسطه‌گران و دلالان رها شوند. آن روز‌ها از مردم خواسته شد تا اطلاعاتی راجع به ثروتمندان بدهند و مسئولان از آن‌ها مالیات بگیرند. این در حالی است که امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای قلیل ثروت‌های کلان به دست آورده‌اند و روز به روز نیز قدرتمند می‌شوند.

ریشه کن کردن فقر در سیرجان که مسئولان طی سال های گذشته در خصوص آن شعار میدادند در حد همان شعار باقی مانده و حمایت از سرمایه داری انحصار بر شکاف طبقاتی افزوده است اما توجه و عمل به بیانه گام دوم رهبری که در بخشی از آن توجه به عدالت و مبارزه با فساد را گوشزد کرده مردم را نیز به مطالبه گری فراخوانده تا در سرنوشت کشور و شهر خود سهیم باشند یکی از وظایف نمایندگان قانون گذاری ، مبارزه با فساد و نظارت بر اجرای عدالت است که در اواخر سال ۹۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم باید مردم جدی تر از گذشته با بصیرت گام های موثری برای تحقق اجرای عدالت در شهر سیرجان بردارند.

?اخبار لحظه ای #سیرجان?
https://t.me/joinchat/AAAAAD5SEqwWlnYrPiAB-A

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.