کد خبر : 2907
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 - 22:07

استان شدن سیرجان؛ یک شعار انتخاباتی یا یک حقیقت فراموش شده!

استان شدن سیرجان؛ یک شعار انتخاباتی یا یک حقیقت فراموش شده!

به گزارش سیرجان رویداد؛ شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، درباره برخی صحبت ها مبنی بر استان شدن سیرجان (سمنگان)، گفت: اگر روزی بخشی از کشور بخواهد بحث استان شدن را پیگیری کند، مطمئنا سیرجان همه فاکتورهای لازم برای استان شدن را دارد. بحث استان شدن سیرجان سال هاست که مطرح می

به گزارش سیرجان رویداد؛ شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، درباره برخی صحبت ها مبنی بر استان شدن سیرجان (سمنگان)، گفت: اگر روزی بخشی از کشور بخواهد بحث استان شدن را پیگیری کند، مطمئنا سیرجان همه فاکتورهای لازم برای استان شدن را دارد.

بحث استان شدن سیرجان سال هاست که مطرح می شود اما تقسیم بندی استان کرمان در سه راهی جدال نمایندگان شهرهای سیرجان، رفسنجان و جیرفت گیر کرده و هنوز راه خود را نیافته است.

بسیاری معتقدند سیرجان بعنوان شاه راه اقتصادی جنوب کشور و همچنین وجود بسیاری از زیر ساخت ها مستحق استان شدن است اما مسئولان شهرستان جیرفت معتقدند فاصله زیاد این شهرستان از مرکز استان ، وجود بسیاری از ادارات این شهرستان بعنوان اداره کل ، کشاورزی گسترده که تامین کننده خوراک کشور و صادرات است و همچنین محرومیت شهرهای اطراف این شهرستان بیشتر از سیرجان رفسنجان پتانسیل استان شدن دارد شهر رفسنجان نیز در همه ادوار گذشته با تکیه بر بازوی قدرت سیاسی مدعی تقسیمات کشوری بوده است.

اما واقعیت این است که همه این بحث ها فقط در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی اتفاق می افتد تا کاندیدا با تکیه بر این شعار بتوانند آرای قشر خاصی از مردم را جذب خود کنند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.