کد خبر : 3645
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 دی 1399 - 10:36

افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی در دهه فجر / اخذ مجوز مرز هوایی برای سفرهای خارجی

افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی در دهه فجر / اخذ مجوز مرز هوایی برای سفرهای خارجی

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان در نشست خبری با رسانه‌ها از افتتاح چند طرح عمرانی و توسعه‌ای منطقه گل‌گهر در ایام‌الله دهه فجر با حضور معاون اول رییس‌جمهور خبر داد. در ابتدای این نشست ابوذر خواجویی مسوول دفتر نمایندگی خانه مطبوعات سیرجان ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی خانه مطبوعات سیرجان، همکاری مسوولان شهرستان در این پروسه

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان در نشست خبری با رسانه‌ها از افتتاح چند طرح عمرانی و توسعه‌ای منطقه گل‌گهر در ایام‌الله دهه فجر با حضور معاون اول رییس‌جمهور خبر داد.

در ابتدای این نشست ابوذر خواجویی مسوول دفتر نمایندگی خانه مطبوعات سیرجان ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی خانه مطبوعات سیرجان، همکاری مسوولان شهرستان در این پروسه را قابل تقدیر دانست و افزود: سیرجان یکی از شهرهای پیشرو در حوزه‌ رسانه‌های محلی بوده است و با توجه به پیشینه و ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند به عنوان پایتخت رسانه‌های محلی کشور معرفی شود.

خواجویی افزود: اگر چه نشریات هم در تنگناهای اقتصادی قرار گرفته‌اند و با بر خلاف دو دهه گذشته با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما هنوز هم قادر هستند به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی، پل ارتباطی بین مردم و مسوولان باشند.

وی هم‌چنین از تجهیز خانه مطبوعات سیرجان با همکاری گل‌گهر خبر داد و گفت: در همین مدت کوتاه از راه‌اندازی خانه مطبوعات، سعی شد تا برخی طرح‌های حمایتی از اهالی رسانه با اعطای وام‌های کم‌بهره به خبرنگاران، کلید بخورد. ضمن اینکه با برگزاری جشنواره کشوری مطبوعات و خبرگزاری‌ها ( سردار آسمانی) به میزبانی سیرجان، قصد داریم تا ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه رسانه را بیشتر معرفی کنیم.

در ادامه این نشست فرماندار ویژه شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت اولین سالگرد شهادت این سردار بزرگ، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده تمام مسوولین سیرجان طی یکسال اخیر در مقابله با ویروس منحوس کرونا و کنترل این بیماری تصریح کرد: وحدت رویه و همدلی میان مسوولین در یکسال اخیر و از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور با اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای آغاز شد که تاکنون با کاهش آمار ابتلا و فوتی‌ها، شاهد نتایج مثبت آن هستیم.

سهراب بهاالدینی افزود: در بحث کرونا، دو بخش تامین تجهیزات درمانی و بیمارستانی و تولید ماسک را در دستور کار قرار دادیم و همکاری نهادها، ادارات و شرکت‌های منطقه گل‌گهر با خرید تخت‌های آی سی یو و سی سی یو، دستگاه ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز همراه بود.

وی ادامه داد: در بحث اورژانس هوایی بعد از سال‌ها پیگیری، با استقرار هلی‌کوپتر در بیمارستان امام رضا(ع) شاهد ارایه خدمات و امدادرسانی تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری و شهرستان‌های همجوار خواهیم بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان یادآور شد: طبق منویات مقام معظم رهبری، با اجرای طرح کمک‌های مومنانه تاکنون ۴۱ هزار بسته معیشتی با همکاری خیرین، شرکت‌ها و نهادها میان اقشار کم درآمد و خانواده‌های هدف توزیع شد و همچنین در طرح حاج قاسم با تشکیل ۲۰۲ تیم مراقبتی متشکل از کادر درمان، با حضور به درب منازل شهروندان، اقدام به تست‌گیری از مردم می‌شود که این طرح‌ها زمینه‌ساز کاهش آمار مبتلایان به کرونا شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

سهراب بهاالدینی با اشاره به خدمات نیروی انتظامی در مجموعه پلیس راهور و پلیس راه مبنی بر نظارت دقیق بر تردد خودروها در سطح شهر و جاده‌ها افزود: میزان تقاضا برای دریافت مجوز تردد در مسیر سیرجان به بندرعباس طی روزهای اخیر افزایش داشته که با مدیریت پلیس راه همراه بود.

وی از افتتاح چند طرح عمرانی و توسعه‌ای در منطقه گل‌گهر خبر داد و افزود: در ایام مبارک دهه‌فجر و پیروزی انقلاب، طرح گندله گهرزمین، طرح تولید ورق و چند طرح دیگر در منطقه گل‌گهر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسوول، شهرستان سیرجان را یکی از شهرهای نمونه و رو به پیشرفت در سطح استان و کشور دانست و یادآور شد: اکنون ۲۴ شرکت دانش بنیان در سیرجان در حال فعالیت است و نیز در حوزه مدرسه‌سازی توسط خیرین، شهر نمونه کشوری هستیم.

فرماندار سیرجان با اشاره به طرح های عمرانی سطح شهر خاطر نشان کرد: در سالجاری بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر شهری اجرا شده و همچنین ۳۷ دوربین نظارتی بزودی اضافه خواهد شد و نیز باغ ایرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال با مشارکت شرکت گهرزمین و شهرداری در حال انجام است.

سهراب بهاالدینی افزایش اجاره بهای مسکن در سیرجان را نتیجه صنعتی و اقتصادی بودن، موقعیت جغرافیای و استراتژیک این شهرستان دانست و گفت: با توجه به رشد جمعیتی بالا و مهاجر پذیری سیرجان و عرضه و تقاضا، در حوزه مسکن، دولت با افتتاح طرح‌های مسکن مهر در سال‌های اخیر و طرح اقدام ملی مسکن در سال‌جاری که تاکنون ۱۲ هزار نفر در سیرجان ثبت نام کردند و نیز ایجاد شهر جدید توسط گل‌گهر راهکارهایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به نزدیکی انتخابات، تاکنون انتخابات سالم در سیرجان انجام شده و امیدواریم انتخابات پیش روی شورا به صورت الکترونیکی انجام می شود، به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

معاون استاندار همچنین به سخنان اخیر حجت الاسلام مهدی دانشمند در مهدیه سیرجان اشاره کرد و گفت: انتقاد هر کس قابل احترام است؛ اما انتقاد باید منصفانه و سازنده باشد؛ انتقادات آقای دانشمند همراه با توهین بود؛ ایشان چگونه می‌تواند مسیر اقامتگاه تا مهدیه را ارزیابی کند و با جملات توهین آمیز مسوولین سیرجان را مورد هجمه قرار دهد؟! مسوولانی که زمینه پیشرفت و توسعه این شهرستان را فراهم کردند؛ ای کاش این شخصیت وارسته حضوری با بنده و یا دیگر مسوولین گفتگو می‌کرد.

سهراب بهاالدینی معیشت مردم را خط قرمز دولت دانست و خاطر نشان کرد: طی روزهای اخیر شاهد کمبود کپسول گاز و روغن بودیم که در این راستا و برای تامین آنها با شهرها و استان‌های همجوار همچون استان خوزستان رایزنی کردیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان بیان کرد: راه اندازی پرواز مشهد، ایجاد مرز هوایی برای سفرهای خارجی، نصب ۲۴دکل مخابراتی، احداث کنارگذر شرقی زیدآباد به سمت بندرعباس، باند دوم سیرجان بافت، باند دوم ملک‌آباد و استقرار یک تیپ از نیروی زمینی ارتش در سیرجان در دستور کار قرار دارد و با رایزنی‌های انجام شده به نتایج خوبی دست یافتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.