کد خبر : 5157
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 13:49

تشکیل کمیته مناسب‌سازی در شهرداری به دستور شهردار سیرجان

تشکیل کمیته مناسب‌سازی در شهرداری به دستور شهردار سیرجان
صبح امروز شهردار سیرجان با همراهی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شامل آقایان حسن خدامی، مصطفی اسفندیارپور، وحید جوان، حجت كاظمي و خانم اعظم جوان‌لری به مناسبت روز عصای سفید به محل کانون نابینایان رفته و با مدیرعامل این کانون دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر سیرجان، در این دیدار دکتر کریمی‌پور با مایه برکت و عضوی از جامعه خواندن جامعه نابینایان عزیز سیرجانی، گفت: ما همکاری لازم را جهت مناسب‌سازی جهت تسهیل استفاده این عزیزان از امکانات شهری انجام خواهیم داد.
همچنین اعضای شورا با اشاره به کمبودهای موجود، بر تلاش جهت رفع موانع در دوره جدید شورا و شهرداری تاکید کردند.

در ادامه جلسه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سیرجان با اشاره به این نکته که هدف از این دیدار، بررسی مشکلات جهت رفع و انجام اقدامات لازم است، خواستار طرح مسائل برای بررسی بیشتر و یافتن راهکارهای مناسب شدند.

در این راستا ابتدا آقای شول؛ معاون بهزیستی گفت: معلولان قشر خاص هستند و نیاز به حمایت ویژه دارند. اولین نکته در این مبحث، بحث نظام مهندسی است که لزوم مناسب‌سازی باید در دادن مجوزها رعایت گردد اما متاسفانه این‌گونه نیست. همچنین در بحث پیاده‌روها و پل‌های آن‌ها، به دلیل عدم مناسب‌سازی فردی که دارای ویلچر است قادر به استفاده نیست. ما این مسائل را در فرمانداری و با آقای فرماندار به عنوان رئیس کمیته مناسب‌سازی شهرستان مطرح کردیم اما متاسفانه ترتیب اثری داده نمی‌شود و چندان که باید کار نشده است. امیدواریم در این ماجرا برنامه‌ریزی صحیحی شکل بگیرید.

در ادامه این جلسه، خانم شهناز مظفری؛ مدیرعامل کانون نابینایان با اشاره به این‌که اولین بار است شهردار و اعضای شورای شهر خودشان تماس گرفته و برای شنیدن مشکلات ما ابراز تمایل کرده‌اند، گفت: ما در سیرجان حدود ۵۰۰ نابینا و کم‌بینا داریم که حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر دچار مشکل مالی و نیازمند حمایت هستند. ما در راستای توانمندسازی این عزیزان نیاز به فضا داریم. تنها خواسته ما اهدای یک قطعه زمین است. ما توانسته‌ایم خیری برای احداث مجموعه بیابیم اما همچنان زمین نداریم درحالی‌که شهرهای دیگر این امکانات را دارند. این درحالی‌ست که شهر سیرجان دارای وضعیت اقتصادی بهتری نسبت به بسیاری از شهرهاست

شایان ذکر است در پایان این دیدار، شهردار و اعضای شورای شهر تاکید کردند نهایت همکاری حاصل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.