کد خبر : 5380
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 11:09

اعتراضات کارگران مس دره زار سیرجان/اعتراضات کارگری و این درد درمان نشده

اعتراضات کارگران مس دره زار سیرجان/اعتراضات کارگری و این درد درمان نشده
یک شنبه صبح کارگران شرکت جهان پارس که بهره بردار معدن مس دره زار پاریز است در مقابل مجتمع مس سرچشمه با پهن کردن سفره خالی دست به اعتراض زدند

به گزارش خبرنگار سیرجان رویداد؛ یک شنبه صبح کارگران شرکت جهان پارس که بهره بردار معدن مس دره زار پاریز است در مقابل مجتمع مس سرچشمه با پهن کردن سفره خالی دست به اعتراض زدند به گفته این کارگران معترض پایین بودن حقوق و تبعیض در پرداخت مزایا عامل اصلی برای این تجمع اعتراضی بوده است .

آبان ماه سال گذشته نیز این کارگران در اعتراض به نداشتن طرح طبقه بندی و این که قراردادهایشان بر اساس قانون اداره کار است، اما ۱۰ تا ۱۲ ساعت کار می‌کنند و حقوق‌ ‌آن‌ها به این میزان نیست، تجمع کردند. و در آن زمان وعده هایی برای رفع مشکلاتشان داده شد اما چیزی تغییر نکرد.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری پایان سال خود با اصحاب رسانه سیرجان نیز در خصوص این معدن عنوان کرد: بنده تا کنون برای رفع مشکل کارگران با چند تن از معاونان وزیر برای حل مشکل کارگران بازدید کردیم از معدن و در حال حاضر باطله های این معدن بر روی سقف خانه های مردم رسیده است که باید فکری کرد.

به گفته یکی از کارشناسان حوزه کار و کارگری یکی از مهم ترین عوامل به نتیجه نرسیدن مطالبات کارگران واگذاری این معدن به مس سرچشمه است او معتقد است سرچشمه بعنوان یک شرکت کارفرما این معدن را پیمانکار دست چندم خود می داند و در برنامه مالی به دنبال پرداخت کمترین هزینه برای بهره برداری از این معدن است.

به گفته این کارشناس اگر این معدن همچون معادن مس چهار گنبد و تخت گنبد به استقلال برسد. و زیر مجموعه خود شرکت ملی مس ایران برود قطعا در رفاه کارگران و توسعه معدن نیز اثر گذار خواهد بود.

معاون فرمانداری سیرجان می گوید که از طریق شرکت ملی مس و مجتمع مس سرچشمه پیگیری ها برای افزایش دستمزد و پاسخ به مطالبات کارگران معدن مس دره زار در محدوده این شهرستان جریان دارد.

اما معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رفسنجان به خبرنگار ایرنا گفته است که علاوه بر برگزاری یک نشست با حراست شرکت مس سرچشمه، تیمی از فرمانداری رفسنجان مامور پیگیری و رسیدگی به مشکلات کارگران معدن مس دره زار شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.