کد خبر : 635
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1395 - 10:59

اعتراض هنرمندان سیرجان به واگذاری مجتمع‌های فرهنگی به بخش خصوصی/عکس

اعتراض هنرمندان سیرجان به واگذاری مجتمع‌های فرهنگی به بخش خصوصی/عکس

به گزارش عصرسیرجان؛  پس از اعلام واگذاری مجموعه‌های فرهنگی به بخش خصوصی یا شرکت‌ها در شهرستان سیرجان و مراحل اولیه این واگذاری مجموعه فرهنگی باغ سنگی به شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و یا شهرداری سیرجان جمع زیادی از فرهنگ دوستان و متولیان فرهنگی امروز حلقه انسانی دور ساختمان مجموعه مذکور تشکیل دادند. هنرمندان سیرجانی

به گزارش عصرسیرجان؛  پس از اعلام واگذاری مجموعه‌های فرهنگی به بخش خصوصی یا شرکت‌ها در شهرستان سیرجان و مراحل اولیه این واگذاری مجموعه فرهنگی باغ سنگی به شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و یا شهرداری سیرجان جمع زیادی از فرهنگ دوستان و متولیان فرهنگی امروز حلقه انسانی دور ساختمان مجموعه مذکور تشکیل دادند.

هنرمندان سیرجانی بدین گونه اعتراض خود را به مسئولان اعلام کردند که ما حاضریم خود هزینه برنامه‌های فرهنگی را بدهیم، اما بخش خصوصی را با هدف سودجویی وارد مسائل هنری نکنید.

ابراهیم اسدی‌زیدآبادی گفت: تئاتر ما در همین مجموعه فرهنگی باغ سنگی اعم از تمرین‌ها و اجرا جان تازه‌ای گرفته بود و اقدام امروز متولیان فرهنگی مقابله با فعالیت‌های فرهنگی محلی است و من خیلی نگران تصمیمات این چنینی مسئولان هستم.

سیدحسین خاکسار گفت: سر در گریبان خود و به دور از هیاهو مشغول رونق تئاتر بودیم که امروز یک ساختمان قدیمی را به نام مجموعه فرهنگی باغ سنگی می‌خواهند از ما بگیرند و به بخش خصوصی بدهند و همه اصل کار ما که مکان تمرین و تئاتر مکانی مناسب بود، آن هم در چالش افتاد.

فهیمه شهبا از بازیگران تئاتر  گفت: از طریق بخش دولتی که حمایت نمی‌شویم، بماند در کار بدون مزد هم به دلیل علاقه سد راه‌مان می‌شوند، یک مرکز فرهنگی وقتی به بخش خصوصی واگذار شود، کار برای بخش خصوصی شده و از مردم گرفته خواهد شد.

مجید پورمحسنی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان افزود : دولت بر اساس اصل 44 مجتمع‌های فرهنگی را باید واگذار کند و ما در نهایت مجموعه‌های فرهنگی مازاد را برای بهره‌وری بهتر به بخش خصوصی یا شرکت‌هایی که می‌توانند کار فرهنگی انجام دهند، واگذار می‌کنیم.

وی افزود: مجموعه فرهنگی باغ سنگی که محل استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قدیم شهرستان بود از این مجموعه‌هاست، لذا هم شرکت صنعتی و معدنی گل گهر و هم شهرداری متقاضی مدیریت بودند که هر دو برای خدمت بیشتر به هنر است.

پورمحسنی ادامه داد: با این وضعیت در حال حاضر گل گهر انصراف داد و شهرداری هم احتمال دارد، ورود نکند، لذا هر اقدامی هم شود به نفع هنرمندان است، چون اعتبارات دولتی نیست که حتی بخواهیم این مجموعه را مرمت کنیم تا برسد به کمک برای هنرمندان.

وی ابراز داشت: حتی بخش‌هایی از مجموعه فرهنگی غدیر که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان در آن مستقر است به یکی از شرکت‌های خصوصی واگذار شد و برای تأمین درآمد پایدار فعالیت‌های فرهنگی راهی جز این واگذاری‌ها نیست و این اقدام قانونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.