کد خبر : 7321
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1403 - 10:02

سیرجان در حالت آماده باش قرار گرفت

سیرجان در حالت آماده باش قرار گرفت
فرماندار سیرجان با اشاره به اینکه پبش بینی شده است آسمان سیرجان تحت تاثیر یک سامانه بارشی فعال قرار گیرد از آماده باش شهرستان سیرجان خبر داد.

سیرجان رویداد- فرماندار سیرجان در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان که به دلیل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی‌های شدید طی روز‌های آینده در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: طبق اعلام هواشناسی استان از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری، آسمان سیرجان تحت تاثیر یک سامانه بارشی فعال قرار می‌گیرد که تا میزان ۲۰ میلیمتر بارش و در برخی از نقاط تا ۳۰ میلی متر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از رئیس اداره امور عشایری خواسته ایم که تمهیدات لازم را برای دور کردن عشایر و دامداران از حواشی رودخانه اتخاذ کند، اضافه کرد: احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری، اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی از اثرات احتمالی این سامانه بارشی است.

فرماندار سیرجان ضمن آماده‌باش کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان بر آمادگی همه خودرو‌های سبک و سنگین و سایر تجهیزات لازم برای مواجه با حوادث احتمالی ناشی از سیل تاکید کرد.

وی همچنین به مسئولان دستگاه‌های مربوطه در خصوص لایه روبی رودخانه‌ها، آزاد کردن کانال‌ها و آبرو‌های شهری و سایر اقدامات لازم در سطح شهر‌ها به همت شهرداری‌ها تأکید کرد و بیان داشت: بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها موظف هستند هر کدام در بخش‌ها و روستا‌های خود بازدید‌هایی از مسیر رودخانه، بند‌های خاکی، سدها… داشته باشند و تدابیر لازم را اندیشیده و تا قبل از وقوع اتفاقی امکان‌ها را فراهم کنند.

یعقوبی پور تصریح کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل، بهانه و توجیهی از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.