کد خبر : 1245
تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1396 - 12:06

شهرستان سیرجان گسل فعال زلزله ندارد/زلزله‌های نجف‌شهر و سیرجان هیچ خسارتی نداشت

شهرستان سیرجان گسل فعال زلزله ندارد/زلزله‌های نجف‌شهر و سیرجان هیچ خسارتی نداشت

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد بزرگترین   این زمین لرزه ها به بزرگی سه ونیم ریشترساعت ۱۸ و۵۶ دقیقه و۴۴ ثانیه درکانون  این زمین لرزه ها  یعنی درنجف شهر سیرجان  رخ داده است. شهرستان سیرجان گسل فعال زلزله ندارد جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه نجف‌شهر سیرجان از ساعت حدود یازده

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد بزرگترین   این زمین لرزه ها به بزرگی سه ونیم ریشترساعت ۱۸ و۵۶ دقیقه و۴۴ ثانیه درکانون  این زمین لرزه ها  یعنی درنجف شهر سیرجان  رخ داده است.

شهرستان سیرجان گسل فعال زلزله ندارد

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه نجف‌شهر سیرجان از ساعت حدود یازده روز گذشته بیش از ۱۰ بار به خود لرزیده است گفت: کسانی که خانه‌های مستحکمی ندارند به‌ویژه در نجف‌شهر و گل‌گهر باید مراقبت کنند.

ابوالقاسم سیف‌اللهی گفت: زلزله‌های نجف‌شهر در شهرستان سیرجان از ساعت حدود 11 صبح روز گذشته در این منطقه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه از آنجا که در شهرستان سیرجان گسل فعال زلزله نداشته‌ایم، این زمین‌لرزها باعث نگرانی مردم شده است گفت: بزرگترین این زلزله‌ها روز گذشته به مقیاس 3.5 امواج درونی زمین (ریشتر) و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان کرمان با بیان اینکه پس از آن پس‌لرزه‌هایی در حال وقوع است افزود: این زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های آن در منطقه گل‌گهر به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه به هر حال از دیروز و به‌ویژه در شب گذشته شهرستان سیرجان در حال آماده‌باش است خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه این زلزله‌ها در عمق پایین زمین رخ داده است هیچ خسارتی در پی نداشته است.

سیف‌اللهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر جای هیچ نگرانی نیست گفت: البته کسانی که خانه‌هایشان از استحکام مناسب برخوردار نیست باید مراقبت کنند.

زلزله‌های نجف‌شهر و سیرجان هیچ خسارتی نداشت

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رویداد نیوز با اشاره به اینکه زمین‌لرزه‌های از روز گذشته نجف‌شهر تا به امروز هیچ خسارتی نداشته است گفت: این موضوع یک هشدار برای ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان و استان کرمان است.

شهباز حسن‌پور  اظهار‌داشت: خوشبختانه تا‌نون از زلزله‌های شهرستان سیرجان در نجف‌شهر هیچ خسارتی گزارش نشده است.

وی افزود: این زمین‌لرزه‌ها که تعدادشان به حدود 15 زلزله از روز گذشته می‌رسد، یک هشدار جدی برای ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان و استان کرمان است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شب گذشته با هلال‌احمر تماس داشته‌ام و مواردی را تذکر داده‌ام گفت: متاسفانه هلال‌احمر هیچ اقدامی برای اطلاع‌رسانی به مردم انجام نداده است.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر هیچ خسارتی وجود ندارد و زمین‌لرزه‌ها نیز در عمق زمین رخ داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.