کد خبر : 1740
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 شهریور 1397 - 14:39

در بحث بازنشتگان گل گهر محکم برخورد کردیم / میراث فرهنگی در کشور کاملا رها شده است

در بحث بازنشتگان گل گهر محکم برخورد کردیم / میراث فرهنگی در کشور کاملا رها شده است

به گزارش خبرنگار سیرجان رویداد؛ فرماندار سیرجان در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در کل کشور به شدت افت پروژه های عمرانی داشتیم اما وقتی سیرجان را بررسی می کنیم میبینیم در موارد مختلف چندین برابر اعتبارات دولتی هزینه صرف پروژه ها شده به طور مثال در بحث مدارس یک طرح راه

به گزارش خبرنگار سیرجان رویداد؛ فرماندار سیرجان در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در کل کشور به شدت افت پروژه های عمرانی داشتیم اما وقتی سیرجان را بررسی می کنیم میبینیم در موارد مختلف چندین برابر اعتبارات دولتی هزینه صرف پروژه ها شده به طور مثال در بحث مدارس یک طرح راه اندازی شد بنام پروژه مهر که قریب به ۷۰۰ میلیون تومان با همکاری بخشداری و شرکت های معدنی صنعتی برای تجهیز توسعه مدارس کمک شد.

منصور مکی آبادی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی در کشور کاملا رها شده است افزود: با راه اندازی مرکز سیرجان شناسی یک نهاد مطالبه گر شکل میگیرد که می توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد به آینده گلیم پس از ثبت جهانی نیز انتقاد وارد است و آنها را می پذیریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دبیر کارگروه گلیم فردی غیر بومی انتخاب شده است عنوان کرد: ما دنبال کار هستیم هر کس بتواند کاری برای گلیم انجام دهد حمایت می کنیم اما باید فردی که بعنوان کارگروه گلیم معرفی می شود از کارمندان دولت در حوزه میراث باشد و چون در سیرجان کسی نبود از مرکز استان معرفی شده است.

معاون استاندار در پاسخ به سوال خبرنگارسیرجان رویداد در خصوص اینکه چه اقدام عملی در راستای اجرای قانون منع بازنشستگان در گل گهر صورت گرفته است گفت: در بحث بازنشستگان خیلی محکم برخورد کردیم و مدیر عامل گل گهر نیز گفتند که تا پایان سال بازنشستگان تعیین تکلیف می شوند، شرکت های گل گهر دولتی نیستند و ما نمی توانیم راحت نظارت کنیم اما تعامل و همکاری های بسیاری خوبی داریم و هیچ اختلافی بین فرمانداری و گل گهر نیست.

فرماندار سیرجان در واکنش به گران فروشی برخی صنوف ابراز داشت: بر یکسری کالا های اساسی نظارت داریم و برخورد می کنیم اما در بحث قیمت ها تابع استان هستیم و در سیرجان نیر کارگروه های مختلف بصورت هفتگی برای تنظیم بازار فعال هستند.

مکی آبادی نرخ بیکاری نسبت به شش سال گذشته را در سیرجان با ۴ درصد کاهش ارزیابی کرد و تصریح کرد: در حوزه اشتغال و نرخ بیکاری یکسری داده ها وجود دارد و سراسر اشتباه است این میزان اشتغال در استان سنجیده می شود که دست ما نیست. شهرستان سیرجان نسبت به ۵ سال گذشته ۶۰ هزار نفر بر جمعیت آن اضاف شده که ۲۰ برابر میزان مجاز است این نشان دهنده مهاجرت وسیع در سطح شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث غیر بومی ها در برابر شرکت ها می ایستیم ادامه داد: نامه های مختلفی برای شرکت های گل گهر نوشتیم که نیروی بومی نگیرید حتی تذکر دادیم در صورت مشاهده منع کار می شوید و این اقدام جواب مثبت داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.