کد خبر : 1889
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 3:40

کمربندی سیرجان چشم انتظار توجه مسئولان

کمربندی سیرجان چشم انتظار توجه مسئولان

به گزارش سیرجان رویداسیرجان یکی از شهرهایی است که بعنوان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود روزانه بیش از هزار دستگاه تریلر ترانزیتی از کمر بندی بلوار شاهد که در مسیر پل باسفهرجان تا میدان امام علی علیه السلام (پلیس راه ) قرار دارد عبور می کنند وجود کمر بندی در مرکز مناطق

به گزارش سیرجان رویداسیرجان یکی از شهرهایی است که بعنوان کریدور شمال به جنوب کشور محسوب می شود روزانه بیش از هزار دستگاه تریلر ترانزیتی از کمر بندی بلوار شاهد که در مسیر پل باسفهرجان تا میدان امام علی علیه السلام (پلیس راه ) قرار دارد عبور می کنند وجود کمر بندی در مرکز مناطق مسکونی وجود مغازه های تعمیر خودرو و توقف غیر قانونی تریلر ها باعث شده تا عبور مرور برای شهروندان سخت شود.

در دو چند ماه اخیر وقوع دو حادثه تلخ رانندگی در کمربندی شاهد سیرجان مرگ چند تن از همشهریانمان را رقم زد حوادثی که مشابه آن را در طی سال های گذشته نیز اتفاق افتاده است اما وقوع آن حوادث نتوانست درس عبرتی برای جلوگیری از وقوع این حوادث در آینده شود.
پس از وقوع حوادث هفته اخیر یک تابلو توقف کامیون ممنوع در مسیر کمربندی نصب شد که تنها این اقدام کافی نیست و نمی تواند مشکل ترافیک در بلوار را حل کند باید با نظارت و توجه بیشتر به وضعیت نا بسامان کمربندی از اتفاقات دلخراش بعد جلوگیری شود
همیشه پس از این اتفاقات آزرده خاطر می شویم و با ابراز تاسف و انتقاد از وضعیت موجود پس از مدتی آن را به فراموشی می سپاریم.
مطالبه جدی از مسئولان و پیگیری آن برای تحقق، بی شک دستاورد بزرگی به دنبال خواهد داشت که انتظار می رود همه مال در قبال جان همشهریانمان مسئول باشیم و از حالت انفعال خارج شویم.
به گفته رئیس اداره راه ترابری سیرجان توقف تریلر ها در مسیر کمربندی باعث بوجود آمدن اتفاقات اخیر شده است او می گوید با راه اندازی باند دوم آزاد راه سیرجان – بندرعباس هیچ تریلر ترانزیتی دیگر از داخل شهر عبور نخواهد کرد.
کلنگ این پروژه اواسط سال گذشته به زمین خورد که قرار است به طول ۶۰ کیلومتر اجرا شود سرمایه‌گذاری این طرح رقمی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان است که سرمایه‌گذار ۷۰ درصد و دولت ۳۰ درصد از منابع را تامین خواهد کرد به گفته مسئولان این پروژه طی ۲.۵ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید اما رئیس اداره راه سیرجان معتقد است تحریم ها و کمبود بودجه مهم ترین عامل کند شدن اجرای پروژه است
حال با این تفاسیر تا چند سال آینده باید همچنان با مشکلات کمربندی دست پنجه نرم کرد
اما با اجرای طرح ترافیک در کمربندی می توان گره ترافیکی در این مسیر را حل کرد و از بروز حوادث جلوگیری کرد ارتباط مستقیم اکثر خیابان ها و بلوار های اصلی شهر به کمربندی باعث وجود ترافیک بیشتر در مسیر شده است همچنین این بلوار مسیر مستقیم اتصال مرکز شهر به مناطق پرجمعیت حاشیه شهر از جمله مکی آباد، آباده و دهیادگار است که کمبود روشنایی عبور مرور را سخت تر کرده و باعث کاهش دید رانندگان در هنگام تردد می شود.
کمبود دوربین های نظارتی و چراغ های راهنمایی رانندگی طول مسیر نیز خود از جمله مشکلات جدی کمربندی است که در طی سال های اخیر به آن توجه نشده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.