کد خبر : 3795
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 تیر 1400 - 14:52

خسارت ۲۰ میلیون دلاری قطعی برق به جهان فولاد و توسعه آهن فولاد سیرجان

خسارت ۲۰ میلیون دلاری قطعی برق به جهان فولاد و توسعه آهن فولاد سیرجان

دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” گفت: در بحث قطعی برق نگران هستیم و با توجه به اینکه در استان کرمان قطعی برق را از بخش مسکونی به واحدهای صنعتی منتقل کردیم، مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آمده است.وی افزود: سوءمدیریت وزارت نیرو در سال های گذشته برای کشور چالش ایجاد کرد و به دلیل

دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” گفت: در بحث قطعی برق نگران هستیم و با توجه به اینکه در استان کرمان قطعی برق را از بخش مسکونی به واحدهای صنعتی منتقل کردیم، مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آمده است.
وی افزود: سوءمدیریت وزارت نیرو در سال های گذشته برای کشور چالش ایجاد کرد و به دلیل قیمت گذاری دستوری و اتخاذ تصمیمات این وزارتخانه سرمایه گذاری در صنعت برق دچار چالش شد.
پورابراهیمی با اشاره به عدم پرداخت مطالبات سرمایه گذاران از سوی دولت تصریح کرد: بخش خصوصی ۳۰ هزار میلیارد تومان مطالبه از دولت دارد و این مسائل شرایط خاصی را ایجاد کرده و پیش بینی می شد با کسری مواجه شویم زیرا نیاز مصرفی برق نیز افزایش پیدا کرده است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وضعیت واحدهای صنعتی نگران کننده است و باید برای آن فکری کرد، گفت: تنها در واحدهای معدنی مثل گهرزمین و توسعه آهن و وفولاد که بنده گزارشاتی دارم، هفتگی نزدیک به ۲۰ میلیون دلار خسارات ناشی از قطعی برق است و برآور می شود با احتساب فعالیت دیگر واحدهای استان، هفتگی ۱۵۰ میلیون دلار خسارت به واحدها تحمیل می شود.
وی تصریح کرد: گل گهر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ایجاد کرده که اکنون حق استفاده از نیروگاه خود را ندارد و بحث ما این است در کوتاه مدت در استان امکان کاهش میزان برق واحدهای صنعتی را می توان مدیریت کرد و از مردم انتظار داریم در زمان اوج مصرف مدیریت داشته باشند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.