کد خبر : 4884
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400 - 18:00

دایر شدن ۴۰۰ غرفه صنایع دستی در ایام نوروز در استان:

سهم پایین اشتغال در حوزه خدمات گردشگری در کرمان

سهم پایین اشتغال در حوزه خدمات گردشگری در کرمان
استاندار کرمان گفت: استان کرمان در حوزه گردشگری نسبت به استان‌های دیگر به لحاظ ظرفیت‌ها خیلی عقب‌تر است و به‌همین دلیل سهم ایجاد اشتغال در زمینه خدمات گردشگری در سطح استان بر اساس آمارها پایین است.

به گزارش سیرجان رویداد: علی زینی‌وند استاندار کرمان ظهر امروز در کارگروه مشترک میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی(۱۴۰۱) در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اظهار داشت: استان کرمان در حوزه گردشگری نسبت به استان‌های دیگر به لحاظ ظرفیت‌ها خیلی عقب‌تر است و به‌همین دلیل سهم ایجاد اشتغالزایی در زمینه خدمات گردشگری در سطح استان بر اساس آمارها پایین است.

وی گفت: لازم است هم فرمانداران و هم حوزه گردشگری و عمرانی استانداری که پیگیری این امور هستند، به‌صورت جدی‌تر در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و دیگر حوزه‌ها وارد شوند.

زینی‌وند عنوان کرد: استان کرمان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت‌هایی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری داشته، اما کرونا آن را متوقف کرده که امیدواریم در سال آینده سرمایه‌گذاران به‌طور جدی در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ما در برخی از شهرستان‌ها مجموعه‌های تاریخی خیلی خوبی از جمله در کرمان، رفسنجان و … داریم، گفت: افرادی در زمینه احیاء آثار تاریخی، گردشگری ورود کردند، اما به هر دلیلی در این زمینه نتوانستند کاری انجام دهند. این آثار بلاتکلیف مانده‌اند و من چندین بار گفته‌ام،  باید حتما  این بناها تعیین تکلیف شوند؛ به‌عنوان مثال خانه حاج‌آقاعلی رفسنجان باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و مس برای احیاء خانه حاج‌آقا علی اعلام   آمادگی کرده است.

استاندار کرمان با اشاره  اینکه امثال موج مسافرت‌های نوروزی شدیدتر خواهد بود، ابراز داشت: در این دو سال مردم به‌دلیل کرونا سفر نکرده‌اند و با وجود بهتر شدن شرایط مسافرت‌ها  بیشتر خواهد شد و باید در این زمینه آمادگی  فرمانداران و کمیته‌ها بیشتر شود.

زینی‌وند افزود: در ایام نوروز باید به دو حوزه؛ یکی آمادگی در حوزه گردشگری و تسهیلات خدمات سفر و دیگری حوزه نظارت‌های کرونایی  توجه بیشتری صورت گیرد.

آغاز به‌کار ستاد تسهیلات نورزوی از ۲۵ اسفند در کرمان

در ادامه فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: وظایف و تکالیف اعضای ۱۰ گانه ستاد تسهیلات نوروزی  مشخص و به آنها  ابلاغ شده است. درخواست داریم جلسات کمیته‌های تسهیلات نوروزی هرچه سریع‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی در سطح استان باید از ۱۵ اسفندماه متوقف و جمع شود، گفت: از ۲۵ اسفندماه ستاد تسهیلات نوروزی کار خود را شروع می‌کند و ما  مسافر خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: برای نوروز ۱۴۰۱ در سه آثار جهانی ثبت شده استان مانند ارگ بم، میمند شهربابک و باغ شاهزاده ماهان به‌صورت ویژه نوروزگاه برگزار می‌کنیم و همچنین در این ایام ۴۰۰ غرفه و بازارچه  صنایع دستی در سطح استان دایر خواهد شد.

فعالی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین چالش‌های شهر کرمان حریم قلعه‌دختر و اردشیر بود، ادامه داد: در حریم قلعه‌دختر و اردشیر ۱۳۷ هزار و ۷۲۹ متر مربع عرصه‌های غیرقابل ساخت و ساز بود که بعد از اصلاح حریم حدود ۶۴ هزار و ۲۷۶ متر مربع باقیمانده است و همچنین ۱۱۵۴ پلاک آزاد شد و باید ۱۳۲ پلاک روی عرصه حریم تعیین تکلیف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.