کد خبر : 5086
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 10:50

سامانه فروش یکپارچه خودرو یعنی چه؟

سامانه فروش یکپارچه خودرو یعنی چه؟
سامانه فروش یکپارچه خودرو، سامانه ای است که از این پس قرار است عرضه و فروش خودرو کلیه خودروسازان از طریق این سامانه صورت پذیرد تا اقدامی در جهت حذف تدریجی قرعه کشی خودرو باشد

سامانه فروش یکپارچه خودرو، سامانه ای است که از این پس قرار است عرضه و فروش خودرو کلیه خودروسازان از طریق این سامانه صورت پذیرد تا اقدامی در جهت حذف تدریجی قرعه کشی خودرو باشد.. رضا فاطمی زمان راه اندازی (وزیر صمت) به تازگی از راه اندازی سامانه فروش یکپارچه خودرو خبر داده و گفته است: مقرر شده فروش خودرو از این پس از عهده خودروسازان خارج گردد و از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو و به صورت شفاف و با رعایت عدالت و برابری کامل مصرف کنندگان انجام شود. این سامانه قرار است از روز یکشنبه هفته اتی مورخ ۱۸ اردیبهشت ماه راه اندازی شود. در ادامه مطلب جزئیات بیشتری را درباره “سامانه فروش یکپارچه خودرو” بخوانید.

سامانه فروش یکپارچه خودرو چیست؟

از سال ۹۸ تاکنون دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا محصولات خود را از طریق قرعه کشی عرضه می کنند. روش قرعه کشی منتقدان زیادی دارد و حالا وزارت صمت از عزم جدی برای حذف تدریجی قرعه کشی فروش خودرو خبر داده است و سامانه فروش یکپارچه خودرو را راه اندازی کرده است.

با راه اندازی سامانه فروش یکپارچه خودرو، روال عرضه خودرو تغیر می کند. پیش از این متقاضیان در هر مرحله از فروش به سایت خودروساز (ایران خودرو یا سایپا) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام می کردند اما این به بعد در روش جدید خودروسازان در هر مرحله از فروش ظرفیت خود را اعلام می کنند و سپس مراحل ثبت نام و فروش با نظارت کامل وزارت صمت در سامانه فروش اینترنتی خودرو انجام می شود.

  • ۱. سامانه فروش یکپارچه خودرو مختص دو شرکت ایران خودرو و سایپا نیست و طبق گفته وزیر صمت، کلیه خودروسازان باید فروش محصولات خود را از طریق این سامانه انجام دهند.
  • ۲. این به بعد فروش خودروها از طریق سامانه فروش یکپارچه خودرو انجام می شود و هیچ استثنایی برای هرچ یک از خودروسازان وجود ندارد.
  • ۳. عرضه خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو با هدف افزایش شفافیت و عرضه عادلانه تر انجام می شود.
  • ۴. زمان آغاز به کار سامانه فروش یکپارچه خودرو هنوز اعلام نشده اما رضا فاطمی امین دستور داده است از روز یکشنبه مورخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ فروش خودرو در این سامانه آغاز شود.
  • ۵. آدرس سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام نشده و به زودی از سوی وزارت صمت اطلاع رسانی می شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.