کد خبر : 516
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آذر 1395 - 7:37

پخش زنده اینترنتی اخبار شهرستان سیرجان

پخش زنده اینترنتی اخبار شهرستان سیرجان

به گزارش عصر سیرجان؛ محمد ایران نژاد مدیر پرتال سیرجان آنلاین گفت: این طرح با هدف ارائه اخبار صوتی و تصویری سیرجان به صورت زنده بر بستر اینترنت به مخاطبان ارائه می شود. ایران نژاد افزود: در راستای تحقق سیاست ها و برنامه های رسانه مجازی سیرجان آنلاین و همچنین مطابق با قوانین جمهوری اسلامی،

به گزارش عصر سیرجان؛ محمد ایران نژاد مدیر پرتال سیرجان آنلاین گفت: این طرح با هدف ارائه اخبار صوتی و تصویری سیرجان به صورت زنده بر بستر اینترنت به مخاطبان ارائه می شود.

ایران نژاد افزود: در راستای تحقق سیاست ها و برنامه های رسانه مجازی سیرجان آنلاین و همچنین مطابق با قوانین جمهوری اسلامی، رسانه مردم محور و پاسداشت ارزش های انقلاب در خصوص ارائه اخبار، گزارشات و محتوای چندرسانه ای محلی شهرستان طرح ایجاد شبکه اینترنتی سیرجان آنلاین اخیرا پس از ایجاد زیرساخت ها و تجهیزات لازم، بزودی و به صورت آزمایشی آغاز به کار خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در مرحله اول این طرح، اخبار صوتی و تصویری شهرستان سیرجان به صورت زنده و در ادامه برخی برنامه ها و مناسبت های رایج و پرطرفدار بر بستر اینترنت در اختیار همشهریان سیرجانی قرار خواهد گرفت.
ایران نژاد عنوان کرد: این طرح قبلا در مجموعه رسانه سیرجان آنلاین به بحث و بررسی گذاشته شد که تصمیم نهایی در خصوص ایجاد آن گرفته و با تلاش همکاران ما ان شاالله بزودی شاهد بهره برداری اولیه از آن خواهیم بود.
وی گفت: محتوای تولیدی توسط مجموعه سیرجان آنلاین که بصورت زنده پخش خواهد شد، در قالب فایل های آرشیوی نیز در دسترس کاربران خواهد بود.
جلال مداح مدیر فنی سیرجان آنلاین نیز در توضیح تخصصی این کار گفت: شبکه اینترنتی سیرجان با همکاری عوامل این رسانه در قالب پخش زنده اخبار صوتی و تصویری سیرجان آغاز به کار خواهد کرد که بستر ارائه، اینترنت است و از طریق پرتال سیرجان آنلاین دسترسی مخاطبان به آن مقدور می باشد.
وی ادامه داد: مخاطب جهت دریافت و تماشای این شبکه می تواند از طریق مختلف با استفاده از ابزارهای هوشمند کامپیوتری شامل موبایل، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم مشابه با در اختیار داشتن اشتراک اینترنت نسل نو و لزوم نصب نرم افزار فلش پلیر و بدون محدودیت مکانی نسبت به دریافت آن اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه تایم این برنامه در هفته حدود 30 دقیقه است و مصرف دیتا در هنگام استفاده از این کار خیلی زیاد نیست گفت : در ارائه این کار سعی شده است از تکنیک ها و فرمت های فشرده، کم حجم و رایج استفاده شود که سهولت دسترسی و کمترین هزینه را در بر داشته باشد.
مدیر فنی سیرجان آنلاین افزود: هنوز در خصوص زمان پخش تصمیم نهایی اتخاذ نشده و درصدد هستیم مناسب ترین بازه زمانی پخش برای مخاطب را با انجام نظرسنجی انتخاب و اطلاع رسانی کنیم.
وی گفت: علی رغم وجود یکسری نواقص و مشکلات در استفاده از فلش پلیر و فایل فلش و بمنظور انجام برخی تست ها، فعلا در آغاز این کار محتوای تولیدی در قالب فایل فلش ارائه می شود که درصدد هستیم که هرچه سریع تر محتوا با خروجی نوین HTML5  ارائه شود چرا که HTML5  در قیاس با فلش که در حال منسوخ شدن است نیازی به نصب فلش پلیر و پشتیبانی مرورگر ندارد و در تمامی مرورگرها قابلیت پخش بسیار ساده، آسان و کارآمدی را داراست.
مداح در پایان یادآور شد: استفاده از تکنیک فلش پلیر بر کیفیت کار نیز تاثیرگذار بوده و به عنوان مثال در صورت اضافه شدن کاربر آنلاین امکان ایجاد اختلال در پخش را بالا می برد، لذا مرورگر گوگل کروم (Google Chorme) جهت استفاده از این روش موقتی توصیه می شود و سازگاری نسبی با فلش دارد.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.