کد خبر : 5289
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 10:48

با حضور پرشور علاقه مندان و مسوولین شهری،

شهرداری سیرجان میزبان جشن روز ملی هوای پاک

شهرداری سیرجان میزبان جشن روز ملی هوای پاک
جشن روز ملی هوای پاک صبح امروز با حضور مسوولان و جمع کثیری از شهروندان و ورزشکاران ورزش صبحگاهی توسط شهرداری سیرجان در فرهنگسرا برگزار شد.

در این مراسم سهراب بهاالدینی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان ضمن قدردانی از شهردار سیرجان بواسطه اهمیت به موضوع محیط زیست و نقش مهم هوای سالم بر سلامت جامعه گفت: ورزش و فعالیت بدنی از عوامل اصلی سلامت عمومی است و آمادگی جسمانی تأثیر مستقیمی بر سلامت روان دارد و ورزش صبحگاهی یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت مستمر سلامت جسمانی و روانی است.

در ادامه تورج صادقی معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان ضمن گرامیداشت روز ملی هوای پاک، با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ محیط زیستی و خودداری از عوامل آلاینده هوا، گفت: احیای شعار روز ملی هوای پاک و ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه، این روز را می‌توان عامل مهمی در ایجاد مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی نامید که نقش مردم در رسیدن به این اهداف بسیار اثرگذار است.

همچنین علی‌اکبر رسولیان رییس اداره محیط زیست سیرجان در این مراسم با اشاره به نامگذاری روز ۲۹ دیماه به عنوان روز ملی هوای پاک، افزود: بیش از دو دهه از قدمت روز هوای پاک در ایران می‌گذرد و هدف از اعلام روز ملی هوای پاک، ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است، این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.

گفتنی است این مراسم از سوی مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان و با همکاری شورای اسلامی شهر، فرهنگسرا، باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری ، اداره ورزش و جوانان، شرکت گهرزمین، شرکت نگین گهر خاورمیانه، اداره محیط زیست، واحد HSE شهرداری، سازمان مدیریت حمل و نقل، هیات دوچرخه‌سواری، هیات ورزش‌های همگانی با حضور فرماندار، مدیران و معاونین شهرداری، اعضای شورای شهر و تنی چند از مسوولان شهری، ورزشکاران و حضور افتخاری استاد محمدعلی آزادیخواه برگزار شد.

اجرای ورزش صبحگاهی، توزیع بسته‌های زیست محیطی، توزیع کارت‌های قرعه‌کشی و اهدای جوایز به قید قرعه به شرکت کنندگان، بخشی از برنامه‌های مراسم روز ملی هوای پاک بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.