کد خبر : 6511
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 5:54

پیش‌بینی برداشت ۵ هزار تن گردو در شهرستان بافت

پیش‌بینی برداشت ۵ هزار تن گردو در شهرستان بافت

به گزارش سیرجان رویداد: حسین الهی‌فر رئیس جهاد کشاورزی بافت امروز در همایش دهیاران شهرستان بافت اظهار داشت: سطح کشت کشاورزی در شهرستان بافت ۲۴ هکتار است که ۱۳ هکتار باغی است و‌ از این ۱۳ هکتار ۶ هزار هکتار باغ گردو است.  وی گفت: سطح زیر کشت گردو در شهرستان بافت رتبه اول و

به گزارش سیرجان رویداد: حسین الهی‌فر رئیس جهاد کشاورزی بافت امروز در همایش دهیاران شهرستان بافت اظهار داشت: سطح کشت کشاورزی در شهرستان بافت ۲۴ هکتار است که ۱۳ هکتار باغی است و‌ از این ۱۳ هکتار ۶ هزار هکتار باغ گردو است.

 وی گفت: سطح زیر کشت گردو در شهرستان بافت رتبه اول و عملکرد رتبه دوم در کشور را داریم و امسال پیش‌بینی برداشت ۵۶۰۰ تن را در شهرستان بافت داریم.

 الهی‌فر عنوان کرد: بر اساس زمان‌ اعلام شده، برداشت گردو انجام شود تا خسارت به محصول آینده گردو‌ وارد نشود و امسال ۱۰ درصد به پسته شهرستان خسارت سرمازدگی داشتیم.

 روستای فاقد گاز تا سال آینده در شهرستان بافت نخواهیم داشت

 فرهاد آراسته‌ فرماندار شهرستان بافت نیز اظهار داشت: برای اولین بار در سال ۱۴۰۱، ۷۰ درصد بودجه شهرستان تخصیص پیدا کرده است و ۳۷ کیلومتر جاده سیرجان به بافت روکش می‌شود.

 وی از خشکسالی و مشکل آبرسانی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: روستای فاقد گاز در یک سال آینده در شهرستان بافت نخواهیم داشت.

 آراسته بیان داشت: دهیاران در کنار مجموعه دولت برای حل مشکلات راهکار بدهند. پایش تصویری روستاها باید پیگیری شود تا امنیت برای مردم روستا ایجاد شود.

 فرماندار شهرستان بافت ابزار داشت: برای نمایندگی مجلس در شهرستان‌های بافت رابر ،ارزوئیه ۹۵ نفر مرد و ۲۲ نفر خانم ثبت‌نام کرده‌اند که چهار درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشتیم و باید تلاش کنیم مشارکت در انتخابات بالا باشد.

 خرید گردو با مجوز دهیاران و اتاق اصناف انجام می‌شود

سرهنگ کریمی فرمانده انتظامی شهرستان بافت نیز در این همایش اظهار داشت: در زمانی که تاریخ برداشت گردو اعلام می‌شود نسبت به برداشت اقدام شود تا جلوی سرقت گرفته شود و خرید گردو با مجوز دهیاران و اتاق اصناف انجام می‌شود و نگهبانی در روستا به وسیله خودیاری انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.