کد خبر : 6514
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 6:25

فعالیت حدود ۴۵ تشکل و سازمان مردم نهاد در سیرجان

فعالیت حدود ۴۵ تشکل و سازمان مردم نهاد در سیرجان
فرماندار سیرجان گفت: حدود ۴۵ تشکل و سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلفِ این شهرستان فعالیت می کنند.

به مناسبت روز و هفته ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد شهرستان سیرجان با حضور مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، فرماندار سیرجان، معاون تشکل‌های اجتماعی مشارکت‌ها و جمعی از نمایندگان سمن‌ها در حوزه‌های مختلف و دیگر مدیران در سالن فرمانداری سیرجان برگزار شد.

علی یعقوبی پور فرماندار سیرجان در این نشست ضمن خیر مقدم و تبریک ۲۲ مرداد سالروز تأسیس تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از حضور فعال تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان قدردانی کرد و اظهار داشت: حدود ۴۵ تشکل و سازمان مردم نهاد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بهداشت و درمان، محیط زیست، خیریه و حمایت از اقشار آسیب پذیر در شهرستان سیرجان مجوز دارند، که البته در تلاشیم تا سازمان‌های مردم نهاد غیرفعال و راکد را هم تشویق کنیم تا وارد چرخه فعالیت شوند.

او با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مردمی بازویی برای یاری رساندن به دولت و حاکمیت هستند، گفت: در تمام دنیا به این اتفاق ‌نظر رسیده‌اند که بخش عمده‌ای از مسائل و کار‌ها را از طریق انجمن‌های مردمی انجام دهند؛ چرا که آن‌ها از دل مردم برخاسته و بیشتر می‌توانند در بیان خواسته‌های مردم به دولت کمک کنند.

یعقوبی پور بر ضرورت ارتباط مستمر با سازمان‌های مردم نهاد به منظور بهره گیری از نظرات و دیدگاه‌های سازنده در کارگروه‌های مختلف شهرستان تاکید و تصریح کرد: با بهره‌گیری از طرح ها، ایده‌های موثر و ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد، انتقال سریع مطالبات مردم به مسئولان شهرستان میسر می‌شود.

ایوب فلاحی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در نشست با تشکل‌های مردم نهاد سیرجان که به منظور بررسی مسائل و دغدغه‌های موجود فعالین این حوزه برگزار شد، گفت: تشکل‌ها و مجموعه‌های آن‌ها همواره ارتباطات خوبی در رفع مسائل و مشکلات در بحث آسیب‌های اجتماعی دارند.

او بیان داشت: ۸۳۰ مجموعه تحت عنوان تشکل‌های مردمی در استان فعالیت دارند که فعالیت‌های تعدادی از آن‌ها کاملا ملموس و چشمگیر است.

فلاحی افزود: این مجموعه‌ها در بین مردم بوده و از نزدیک با مشکلات و مطالبات آن‌ها آشنا هستند و به راحتی می‌توانند مطالبه گری‌های مردم را به دولت منتقل کنند و توقع مردم از این مجموعه‌ها رساندن مطالبات آن‌ها به دولت و رسیدگی و پیگیری نتیجه نهایی است.

در پایان این نشست نمایندگان سمن‌ها به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.