کد خبر : 6531
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 9:25

تخریب ۱۴۲ هزار متر مربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در سیرجان

تخریب ۱۴۲ هزار متر مربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در سیرجان
دادستان عمومی سیرجان از تخریب ۱۴۲هزار متر مربع از اراضی کشاورزی روستای حسین آباد دیوان بیگی این شهرستان به ارزش ۹۲۴ میلیارد ریال خبر داد.

سیرجان رویداد: مجتبی قدیمی دادستان عمومی وانقلاب سیرجان اظهار داشت: در پی گزارشات واصله از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مستحدثات این ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی، در روستای حسین آباد دیوان بیگی با همکاری فرماندهی انتظامی قلع و قمع شد.

او از مردم خواست، پیش از هرگونه ساخت و ساز، مجوز‌های مورد نیاز را از دستگاه‌های مربوطه دریافت و از ساخت بنا در زمین‌های کشاورزی خودداری کنند.

 قدیمی به افرادی که نسبت به دریافت مجوزات ساخت و ساز اقدام نکنند هشدار داد و افزود: در اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، باغی و منابع طبیعی هیچگونه مسامحه‌ای وجود ندارد و با افراد متخلف به صورت قاطع و بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

دادستان سیرجان ضمن تشکر از تلاش‌های اخیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان در زمینه جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و ملی اظهارداشت: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری وظیفه همه ماست و مردم می‌توانند برای مشارکت درحفظ اراضی کشاورزی در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز کشاورزی و یا تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی، مراتب را به ادارات مربوطه و یا از طریق پیام رسان‌های سروش یا ایتا به شماره ۰۹۱۳۹۹۰۱۶۸۰‪ دبیرخانه کمیته صیانت از حقوق عامه این دادستانی اطلاع دهند.

او تصریح کرد: همچنین سامانه ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور نیز آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.