کد خبر : 6549
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 آبان 1402 - 7:52

آیا ایران باید وارد جنگ غزه شود؟! ‌

آیا ایران باید وارد جنگ غزه شود؟! ‌
موسسه تبیان در توئیتر نوشت:آیا ایران باید وارد جنگ غزه شود؟! ‌این سوالی‌ست که از آغاز شروع تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در اذهان عمومی مطرح می‌شود.

به گزارش سیرجان رویداد: خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در این‌باره مطلبی را نوشته که گزیده‌ای از آن را منتشر می‌کنیم. ‌ بعد از کشتار بی‌سابقه مردم فلسطین و علیرغم سکوت به اصطلاح جامعه جهانی و کشورهای عربی اما هر روز که می‌گذرد فشار افکار عمومی در جهان به نفع فلسطینی‌ها و به ضرر اسرائیلی‌ها خواهد بود.

ایران از نظر مقررات بین المللی در صورتی که مورد حمله مستقیم اسرائیل قرار گیرد می‌تواند واکنش متقابل نشان دهد و اسرائیلی‌ها هم این مساله را به خوبی می‌دانند و به همین دلیل آنها هم مستقیم وارد درگیری با ایران نمی‌شوند. ‌

اسرائیلی‌ها چون چنین چیزی را به خوبی می‌دانند به دنبال کشاندن ایران به جنگ هستند، اما خودشان هم خوب می‌دانند که از پس ایران بر نمی‌آیند و مجبور هستند پای آمریکا را نیز به میان بکشند. ‌ در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد آنوقت همه توجه‌ها به سمت جنگ ایران و آمریکا متمرکز می‌شود و نتانیاهو موفق می‌شود نقشه خود برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از خاک و کاشانه خود را اعمال کند و علیرغم مخالف‌های کشورهای عربی مخصوصا مصر و اردن ولی وقتی که میلیون‌ها فلسطینی بروند به سمت مرزها امکان جلوگیری از ورود آنها نسبتا غیر ممکن خواهد بود.

البته اینکه همپیمانان ایران، اسرائیلی‌ها را مشغول کنند تا فشار را از مردم غزه کم کنند امری بدیهی است. در پایان باید گفت ایران هم تا زمانی که خاک‌اش مورد حمله مستقیم قرار نگرفته باشد نیازی نمی‌بیند که خودش مستقیم وارد معرکه شود چون می‌داند متحدین‌اش راحت از پس اسرائیل بر می‌آیند.

آیا ایران باید وارد جنگ غزه شود؟! ‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.