کد خبر : 6731
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 4:25

میدکو در معادن زغالسنگ استان کرمان سرمایه‌گذاری کند

میدکو در معادن زغالسنگ استان کرمان سرمایه‌گذاری کند
استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت تولید و اشتغال معادن زغالسنگ استان گفت: میدکو هر ماه یک کشتی زغال وارد می‌کند و در واردات آن نیز با مشکلاتی روبرو هستند و پیشنهاد دادیم که در معادن زغالسنگ استان سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش سیرجان رویداد: محمدمهدی فداکار در جلسه شورای معادن استان کرمان با اشاره به تعیین سقف ۲۰۰۰ میلیارد تومان سهم استان از حقوق دولتی معادن اظهار کرد: تاکید داریم سهم استان از حقوق دولتی و یک درصد فروش مواد معدنی به موقع پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید و اشتغال معادن زغالسنگ استان کرمان گفت: میدکو هر ماه یک کشتی زغال وارد می‌کند و در واردات آن نیز با مشکلاتی روبرو هستند و پیشنهاد دادیم که در معادن زغالسنگ استان سرمایه‌گذاری کنند زیرا صندوق بازنشستگی توان سرمایه‌گذاری لازم را ندارد.

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: قانون بودجه نحوه هزینه کرد فروش مواد معدنی برای جبران آلایندگی و خسارت‌های وارده معادن را مشخص می‌کند که سهم استان کرمان در سال جاری از این بخش ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود و براساس فروش شش ماهه اول امسال ۲۹۸ میلیارد تومان وصول شده و مقداری از سال قبل بدهی شرکت‌ها را داشتیم که در مجموع حدود ۴۱۸ میلیارد تومان وصول کردیم.

وی با اشاره به چالش حدود ۶۶ واحد معدنی در استان اضافه کرد: سه واحد آن به صورت ویژه در شورای معادن مطرح می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکترمحمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نیز گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیری لازم برای واریز همه سهم استان کرمان از حقوق دولتی معادن را انجام دهد.

وی ادامه داد: وضعیت اشتغال و تولید معادن باید تعیین و تصمیم گیری لازم برای آنها انجام شود و باید به معادن زغالسنگ نگاه ویژه داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر لزوم آسیب شناسی معادن زغالسنگ تاکید کرد و افزود: برخی واحدهای فولادی با مشکل گاز روبرو هستند و سهم میزان مصرف گاز استان را افزایش داده‌ایم.

وی بیان کرد: شرکت‌های فولادی به دلیل عدم وجود زغال کمتر از ظرفیت کار می‌کنند و این وضعیت برای استانی که ظرفیت زغال خوبی دارند، مطلوب نیست لذا باید آسیب شناسی لازم در این زمینه داشته باشیم.

پورابراهیمی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت معادن زغالسنگ استان این شرکت می‌تواند رکورد تولید زغال را بزند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.