کد خبر : 6773
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 آذر 1402 - 5:43

ظرفیت جهان فولاد سیرجان 4 برابر می‌شود

ظرفیت جهان فولاد سیرجان 4 برابر می‌شود
عملکرد صنایع و شرکت ها بخصوص شرکت های فولادی در سالیان اخیر متاثر از برخی کمبودها از جمله محدودیت های انرژی بوده اما؛ در این میان هستند شرکت هایی که با برنامه‌ریزی به موقع و دقیق توانسته‌اند بخشی از کاستی های تحمیلی را جبران کنند و روند صعودی خود را حفظ کنند.

به گزارش سیرجان رویداد: شرکت جهان فولاد سیرجان در 6 ماهه نخست سال 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد سودآوری مطلوبی را رقم زده و ضمن کسب سود دو برابری، 73 درصد از کل سود سال 1401 را پوشش داده است.

این عملکرد مثبت و رو به جلو در حالی رقم خورده که این شرکت همانند بسیاری از شرکت‌ها در تابستان با محدودیت مصرف برق مواجه بوده و همین موضوع، در روند تولید وقفه ایجاد کرده است. البته کاهش تولید در نتیجه قطعی برق طی ماه‌های اخیر جبران شده و هم اکنون آمار تولید محصولات در نزدیکی اعداد و ارقام سال گذشته قرار دارد و قطعا با این روند تا پایان سال نه تنها کاهش تولید جبران می‌شود بلکه می‌توان شاهد افزایش آن نیز بود.

در راستای حل معضل قطعی برق و برطرف کردن این چالش در سال‌های آتی، شرکت جهان فولاد سیرجان برنامه خودتامینی را در دستور کار قرار داده و در این راستا، با خرید 14 درصد از سهام شرکت گهر انرژی سیرجان با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق، بخشی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق این شرکت تامین خواهد کرد و در سال‌های آتی میزان محدودیت‌های مصرف انرژی به مانند سال جاری نخواهد بود و فرایند تولید و فروش محصولات بدون تلاطم و روی ریل پیش بینی‌ها انجام خواهد گرفت. همچنین، برنامه احداث نیروگاه خورشیدی را نیز در برنامه‌های کاری خود دارد.

در این میان، شرکت با افزایش صادرات و فروش در بازارهای خارجی، مقدار کل فروش را در مدت 8 ماهه منتهی به آبان سال جاری به 494 هزار تن رساند که اندکی بیش از همین مدت از سال قبل است.

مهمترین و درآمدزاترین محصولات شرکت شمش و میلگرد است که حجم فروش میلگرد در مدت یاد شده ۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود که بیانگر آن است که به خوبی نیاز بازار داخل به میلگرد را تأمین کرده است. مقدار صادرات شمش فولادی نیز با جهش ۱۰۰ درصدی همراه شده است.

شرکت جهان فولاد سیرجان در 8 ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری حدود 102 هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده که رشد 47 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 1401 نشان می‌دهد.

این نکته را باید مدنظر داشت که با راه اندازی و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام، ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت تا 4 برابر افزایش خواهد یافت و از 960 هزار تن کنونی به 3 میلیون و 770 هزار تن خواهد رسید و به این ترتیب، به یکی از غول‌های تولید آهن اسفنجی کشور تبدیل خواهد شد.

پروژه واحد احیاء مستقیم شماره ۲ «فجهان» با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن آهن اسفنجی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پروژه مگامدول احیاء مستقیم با ظرفیت تولید ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار تن در سال نیز تا پایان ۳ ماهه نخست سال آینده وارد مدار خواهد شد.

در کنار آن، پروژه‌های فولاد آلیاژی، کلاف و ذوب و ریخته‌گری شماره2 را نیز در دست اجرا دارد که طی سال‌های آتی وارد مدار تولید خواهد شد.

پیش بینی می‌شود با راه اندازی پروژه‌ها و وارد مدار شدن تولیدات جدید، در سال آینده مبلغ سودآوری شرکت به بیش از 90 هزار میلیارد ریال برسید که رقم قابل توجهی تلقی می‌شود و امید می‌رود روند سودسازی «فجهان» همچنان بر مدار صعود بچرخد و کام سهامداران و سرمایه گذاران خود را شیرین کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.