کد خبر : 7238
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 اسفند 1402 - 7:57

منتخبان دوره دوازدهم بهارستان از کرمان را بیشتر بشناسیم

منتخبان دوره دوازدهم بهارستان از کرمان را بیشتر بشناسیم

سیرجان رویداد- انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در استان کرمان با رقابتی سخت، پایاپای، مشارکتی قابل قبول و نتایجی غافلگیر کننده همراه بود به طوری که ترکیب نمایندگان کرمان را در خانه ملت حدود ۷۰ درصد تغییر داد. آمارها نشان می دهد مشارکت مردم دیار کریمان در روز ۱۱ اسفند برای تعیین نمایندگان مجلس شورای

سیرجان رویداد- انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی در استان کرمان با رقابتی سخت، پایاپای، مشارکتی قابل قبول و نتایجی غافلگیر کننده همراه بود به طوری که ترکیب نمایندگان کرمان را در خانه ملت حدود ۷۰ درصد تغییر داد.

آمارها نشان می دهد مشارکت مردم دیار کریمان در روز ۱۱ اسفند برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حدود ۵۰ درصد بود که در رده استان های با مشارکت بالا قرار گرفت.

باتوجه به مشارکت مردم، تکلیف تمامی حوزه های انتخابیه در همین یک دور انتخابات مشخص شد و برای آشنایی بیشتر مخاطبان با این منتخبان، برخی سوابق و فعالیت ها به همراه سن و مدرک تحصیلی آنان نیز به شرح ذیل اعلام می شود:

کرمان و راور

در حوزه کرمان و راور شهباز حسن پور با ۷۴ هزار و ۲۱۹ رای و مجید دوستعلی با ۷۱ هزار و ۵۶۶ رای منتخب مردم این حوزه شدند.

حسن پور متولد ۱۳۴۰ در سیرجان و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت است که پیش از این، نمایندگی چهار دوره مردم سیرجان و بردسیر را نیز برعهده داشت و با تغییر حوزه خود به مرکز استان توانست با کسب رای اول برای پنجمین مرتبه به مجلس راه پیدا کند.


حسن پور دارای سوابقی در تیم اقتصادی لشکر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ تحمیلی، همچنین فعالیت های اجرایی از جمله مدیرعامل شرکت خانه سازی کرمان، عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی انبوه‌سازان در استان، شهردار سیرجان، مدیرکل دفتر شهری و روستایی کرمان بوده است.

وی که هم اینک نایب رییسی کمیسیون اقتصادی مجلس را نیز برعهده دارد، بدون حمایت هیچ جریان سیاسی در این دوره از انتخابات و به عنوان مستقل شرکت کرد و نامش در فهرست انتخاباتی احزاب، تشکل ها و جریان های سیاسی قرار نگرفت، اما با توجه به سوابق خود در دوره نمایندگی در شهرستان های سیرجان و بردسیر و همچنین تبلیغات گسترده و منسجم توانست اعتماد مردم را در حوزه انتخابیه کرمان و راور به دست بیاورد.

دوستعلی، منتخب دوم مردم حوزه کرمان و راور متولد ۱۳۴۵ و دارای دکترای حقوق عمومی است که هرچند در میان برخی نامزدهای اصلی این حوزه انتخابیه دارای شهرت کمتری بود اما با رای بالاتری توانست منتخب دوم باشد.


در تحلیل های رسانه ای انتخاباتی بیشتر طیف ها قبل از ۱۱ اسفند، چندان شانس زیادی برای انتخاب وی پیش بینی نمی شد اما در یک اتفاق غافلگیر کننده با کسب آرای مناسب رقبای قدرتمند و مشهوری همچون محمدرضا پورابراهیمی، محمدرضا باهنر و محمدمهدی زاهدی را پشت سر گذاشت و به بهارستان راه یافت.

در کارنامه وی سوابقی همچون مشاور رییس جمهور و دبیر هیات دولت نهم، معاون پارلمانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، قائم مقام وزیر کار و رفاه اجتماعی و قاضی قوه قضائیه به چشم می خورد.

دوستعلی از چهره های شناخته شده اصولگرا، توسط جبهه پایداری استان کرمان در انتخابات حمایت می شد، از جانبازان دفاع مقدس است، سال ها در کسوت مداحی و هیات‌داری مشغول است و پایگاه رای خوبی بین هیات های مذهبی و مردم داشت که همین نکته در رای آوری او بی تاثیر نبود.

رفسنجان و انار

در حوزه انتخابیه انار و رفسنجان، احمد محمدی انارکی (اصلاح طلب) با ۵۶ هزار و ۴۹۲ رای موفق شد به کسوت نمایندگی مجلس درآید، البته انارکی قبل از این در مجلس دوره دهم نیز نمایندگی مردم رفسنجان و انار را برعهده داشت.

وی متولد ۱۳۴۸ در انار دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی جزو افراد جریان اصلاح طلب محسوب می شود و در این دوره در فهرست صدای ملت و حزب اصلاح طلب استانی در جمعیت توسعه و آزادی کرمان قرار داشت که تنها نامزد پیروز اصلاح طلب این دوره به شمار می رود.

معاونت امور حقوقی، مجلس و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ریاست هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس، عضویت در سازمان نظام مهندسی تهران و کارشناسی رسمی دادگستری از مهمترین سوابق انارکی محسوب می شود.

شهربابک

در حوزه انتخابیه شهربابک غلامرضا نویدی (اصولگرا) با ۱۸ هزار و ۳۰۲ رای از مجموع آرای صحیح، کرسی نمایندگی این حوزه را تصاحب کرد.


نویدی متولد ۱۳۴۵ در شهربابک با تحصیلات کارشناسی ارشد مدیرتی دولتی در رقابت با نماینده فعلی شهربابک موفق شد آرای مردم را جذب کند و با توجه به گرایش سیاسی اصولگرای وی، تشکل های اصلی اصولگرای استان شامل شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلابی از وی حمایت کرده بودند.

وی سوابقی همچون سرپرست فرمانداری شهرستان شهربابک، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی وامور حقوقی و مدیر امور مالی و اداری استانداری کرمان را در کارنامه خود دارد.

زرند و کوهبنان

در شهرستان های زرند و کوهبنان عبدالحسین همتی سراپرده (مستقل متمایل به اصولگرایی) با ۲۸ هزار و ۳۴۴ رای مسافر بهارستان شد.


همتی متولد ۱۳۶۸ در زرند با تحصیلات دکترای مهندسی نفت که چهره ای دانشگاهی، جوان و جزو نخبگان علمی استان محسوب می شود بدون حمایت جریان سیاسی خاص و به صورت مستقل وارد صحنه شد و در کمال شگفتی ، درحالی که تاروز اعلام نتایج کمتر کسی وی را دارای ظرفیت پیروزی در برابر رقبای سرشناس و مشهور خود می دانست، پیروز شد.

وی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در بخش مهندسی نفت و معدن و از استادان جوان، نخبه و بسیجی جامعه دانشگاهی استان محسوب می شود.

سیرجان و بردسیر

محمد معتمدی زاده(اصولگرا) با ۵۳ هزار و ۷۱۵ رای در انتخابات مجلس دوازدهم توانست به عنوان منتخب مردم حوزه انتخابیه سیرجاان و بردسیر به مجلس راه پیدا کند.


وی متولد ۱۳۵۷ در سیرجان با تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم‌شناس که از فعالان با سابقه جریان اصولگرایی در سیرجان محسوب می شود در لیست شورای وحدت اصولگرایان و شانا قرار داشت و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز رییس ستاد تبلیغات مردمی آیت الله رییسی بود.

شهرداری هماشهر، قائم مقام مالی و اداری شهرداری سیرجان، رییس مجمع بسیجیان سیرجان و تدریس در دانشگاه پیام نور از جمله سوابق معتمدی زاده به شمار می رود که توانست بر رقیب اصلی خود که فرمانده پیشین انتظامی استان بود، پیروز شود.

جیرفت و عنبرآباد

بعد از انصراف تعدادی از نامزدها در این حوزه باز هم تعداد ۱۷ داوطلب برای حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد به رقابت با یکدیگر پرداختند و رقابت تنگاتنگ درون جناحی و بین جناحی را رقم زدند.


در نهایت این ماراتن سخت، بهنام سعیدی (اصولگرا) متولد ۱۳۴۷ با دکترای مدیریت منابع انسانی و گرایش اصولگرا و کسب ۳۷ هزار و ۶۲۱ رای، نماینده منتخب حوزه جیرفت و عنبرآباد شد و رقیب دیگر اصولگرای خود را کنار زد.

کسب ٣١ هزار و ۵٠٧ رای توسط نفر بعدی نشان دهنده رقابت نزدیک نامزدها در این حوزه بود.

سعیدی در لیست شورای وحدت استان و لیست شانا قرار داشت و پیش از این معاون بین الملل جمعیت هلال احمر در کشور بود.

وی پیشتر در سازمان مدیریت بحران کشور، فرمانداری شهرستان های کرمان و عنبرآباد و همچنین به عنوان مدیرکل حوزه استاندار کرمان فعالیت داشته است.

۶ شهرستان جنوبی استان کرمان (کهنوج، فاریاب، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب، جازموریان)

منصور شکرالهی (اصولگرا) نماینده کنونی ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان با ۸۲ هزار و ۵۸۶ رای بار دیگر مورد اعتماد اکثریت رای دهندگان این منطقه قرار گرفت و منتخب آنان شد.


وی متولد ۱۳۴۹ در منوجان با تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق از همان آغازین زمان تبلیغات با جلب نظر طوایف مختلف شهرهای گوناگون جنوب استان احتمال برد خود را بالا برده بود.

وی گرایش اصولگرا دارد و پیش از نمایندگی هم قاضی دادگستری بوده است.

شکرالهی در این انتخابات گرچه در لیست شورای ائتلاف و وحدت قرار نگرفته بود اما از سوی موتلفه حمایت شده بود.

او اکنون هم عضو کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی است.

بافت، رابُر و اُرزوئیه

در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه یاسر سلیمانی (مستقل) با ۲۴ هزار و ۹۱۱ رای، اعتماد مردم را جلب و منتخب این منطقه برای مجلس دوازدهم شد.


وی متولد ۱۳۶۱ دارای مدرک دکترای مسایل سیاسی ایران، مدرس دانشگاه و محقق و پژوهشگر مسایل سیاسی ایران است که در این دوره از حمایت هیچ جریان سیاسی برخودار نبود و به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات شد که توانست رقیبش که نماینده حاضر در مجلس و در فهرست شورای ائتلاف و وحدت بود را شکست دهد.

مشاور رسانه‌ای بسیج صداوسیما، معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استان های کشور، مدیر میز اقتصادی کردستان عراق، معاون اجرایی دبیرخانه توسعه سواحل مکران و تدریس در دانشگاه از سوابق این منتخب جوان اعلام شده است.

شرق استان(بم، ریگان، فهرج، نَرماشیر و گُنبکی)

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی(اصولگرا) با ۶۸ هزار و ۳۵۴ رای توانست کرسی نمایندگی مردم شرق استان کرمان را در مجلس شورای اسلامی حفظ کند.


وی متولد ۱۳۴۵ دارای تحصیلات حوزوی خارج فقه و اصول و فوق لیسانس حقوق جزا در دوره های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی چهار دوره سابقه نمایندگی دارد و برای پنجمین مرتبه به بهارستان راه پیدا کرد.

غضنفرآبادی همواره مورد توجه و حمایت جریان های سیاسی اصولگرا بوده و در این دوره نیز در فهرست انتخاباتی شورای وحدت و شانا قرار داشت که باوجود داشتن رقبای قدرتمند از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب موفق شد با فاصله زیاد در آرا، به مجلس دوازدهم راه پیدا کند.

تحصیلات حجت الاسلام غضنفر آبادی خارج فقه و اصول (علوم حوزه) و فوق لیسانس حقوق جزا است که ریاست دادگاه انقلاب تهران، ریاست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و عضویت کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق وی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.