کد خبر : 7256
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 فروردین 1403 - 10:44

مدیرعامل گهرزمین مطرح کرد:

تکمیل زنجیره فولاد و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، دو رویکرد مهم گهرزمین

تکمیل زنجیره فولاد و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، دو رویکرد مهم گهرزمین
افزایش تولید تمامی محصولات نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل و کسب جایگاه نخست بازار فرابورس از لحاظ ارزش بازار از موفقیتهای برجسته شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین است.

سیرجان رویداد- محیاپور، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در این خصوص تشریح کرد: اکنون گهرزمین سهم 18 درصدی از تولید کنسانتره و سهم 27 درصدی از تولید گندله کشور را از آن خود کرده است. مطابق با سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1402، گهرزمین موفق به کسب ۷ رکورد در تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی و کسب 10 رکورد در تولید کنسانتره و همچنین کسب ۵ رکورد در تولید گندله شده است که عملکرد موفق مجموعه در این بازه زمانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: امسال رکورد استخراج حدود ۱۵.۶ میلیون تن سنگ‌آهن و باطله‌برداری حدود ۶۶.۱ میلیون تن روباره و باطله سنگی را به ثبت رساندیم که به ترتیب با افزایش ۱.۹۷ و ۰.۹ میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

محیاپور اذعان داشت: برنامه گهرزمین برای تولید کنسانتره در این سال مالی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود که با رشد ۱۱.۸۹ درصدی، موفق به تولید ۷ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۴۸ تن کنسانتره در این مدت شدیم. تولید ۱۰ میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی در سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1402 نیز هدف‌گذاری شده بود که در این مدت با افزایش ۱۱.۲۳ درصدی، رکورد تولید ۱۱میلیون و ۶۲ هزار و ۲۴۶ تن از این محصول را به ثبت رساندیم.

 مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین با اشاره به تولید گندله گفت: به دلیل معضلاتی مثل کمبود برق و گاز و نبود فضای دپو جهت انباشت گندله، موفق به تولید ۵ میلیون و ۱۷۷هزار و ۵۸۷ تن گندله شدیم و امیدواریم در سال مالی آینده، تولید ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله را محقق سازیم.

وی سود ناخالص، سود عملیاتی و سود خالص شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در این سال مالی را به ترتیب با افزایش ۱۳، ۲۱.۹، ۱۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

پروژه‌های توسعه‌ای گهرزمین

محیاپور گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای گهرزمین احداث واحد احیا مستقیم در منطقه بردسیر است که تا پایان سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1402، با پیشرفت فیزیکی 41 درصدی همراه بود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین احداث کارخانه بازیابی آب و مدیریت باطله خطوط کنسانتره، از دیگر طرح‌های توسعه‌ای است که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 75 درصدی دارد و در صورت تامین به موقع تجهیزات خارجی، به زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود. به اضافه اینکه خرید، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه رادار سامانه پایش آنلاین دیواره معدن، از طرح‌های دیگر توسعه‌ای مجموعه بود که با سرمایه ۴۰ هزار میلیون ریالی به اجرا رسید. «کگهر» پروژه‌های زیرساختی بسیاری همچون برق‌رسانی به پیت معدن، خط انتقال آب داخل سایت و خط انتقال آب از عین‌البقر به علاوه پروژه انتقال گاز باغین تا دوراهی نگار را در دست اقدام دارد و آنها به ترتیب پیشرفت فیزیکی ۸۷، ۸۹ و ۴۲ درصدی دارند.

به گفته محیاپور حمل پیوسته مواد معدنی (IPCC)، افزایش زیرسففی کارخانه گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی، بارگیری ریلی و کامیونی سیرجان و اکتشاف تفصیلی در پهنه جبال‌بارز از طرح‌های آتی این مجموعه است. همچنین شرکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری مثل افزایش سرمایه شرکت توسعه معدن و صنایع مس جانجا و مشارکت در خط انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان نقش داشته است و تکمیل زنجیره فولاد و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، دو رویکرد مهم گهرزمین در سال آینده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

* * * Apple iPhone 15 Free: https://sys-myo.com/cellwhere/uploads/go.php * * * hs=ec26ec67e3e768eb9038dcb15e36a047* پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 - 8:20

8nqaq0