کد خبر : 7473
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 خرداد 1403 - 5:51

عزاداری مردم سیرجان در سوگ شهادت حضرت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت

عزاداری مردم سیرجان در سوگ شهادت حضرت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت
آیین بزرگداشت شهید جمهور آیت‌الله رییسی و دیگر همراهانشان امروز (سه‌شنبه) در مصلای نماز جمعه سیرجان و حسینیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

سیرجان رویداد- آیین بزرگداشت شهادت رییس جمهور و همراهانش امروز اول خردادماه در سیرجان برگزار شد، امام جمعه سیرجان در این آیین که با مرثیه سرایی مداحان، سینه زنی و عزاداری مردم همراه بود، گفت: انقلاب اسلامی دوران سخت و پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشته و همه این‌ اتفاقات نقطه‌ای برای پیشرفت و صلابت بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباس مسلمی زاده با اشاره به فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه منطق ما منطق قرآن است و منطق قرآن این است که از مواضع و ایستادگی مان عقب‌نشینی نکنیم ادامه داد: نظام ما منوط به یک شخص نیست و اگر عزیزی را تقدیم کردیم برای اسلام و اقتدار دین خدا است.

وی افزود: جناب آیت‌الله رییسی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، هشت ساعت کار مداوم و جهادی انجام می‌دادند و این روحیه نه تنها در دوران ریاست جمهوری ایشان بلکه در طول همه دوره‌های خدمت وجود داشت و امروز هم ما ملتی داریم که هرگز دست از نظام و انقلاب با همه توطئه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان نکشیده است.

خللی در کار مملکت به وجود نمی‌آید

امام جمعه سیرجان بیان کرد: مکتب، دین و قرآن ما اینگونه است که اگر صالح و چراغی از بین ما رفت صالح دیگری و خلف و جانشین دیگری می آید و راه را برای اسلام و مسلمانان و امت ما ادامه می‌دهد لذا نباید اینگونه تصور شود رییس جمهور را از دست دادیم بحران می شود و همانطور که رهبری هم فرمودند، خللی در روند کار مملکت به وجود نمی آید و ادامه مسیر خدمت به مردم و پیشرفت و اقتدار نظام هموار است.

وی تصریح کرد: در مکتب اسلام، ملت و امت به شخص قائل نیست، حتی پیامبر(ص) هم به شخص قائل نبودند، مردم به ایمان و به یک تفکر و ایده جامعه را به پیش می برند و نظام ما قائل به ذات خداوند است و امروز همه می دانیم این کشور و نظام صاحب دارد که آن هم حضرت مهدی و امام زمان (عج) است و نایب برحق ایشان رهبر فهیم و فرزانه، مدیر و مدبر، از امت و نظام و کشور با کمک امام زمان (عج) صیانت می‌کنند و این اعتقاد قلبی همه مومنان و مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده تاکیدکرد: دکتر رییسی امروز به سعادت و رستگاری رسید و ایشان هر پست و مقامی که داشت، موفق، پیروز و سربلند بودند، در واقع وجود و حضور وی در تمامی عرصه‌های مدیریتی، اعم از آستان مقدس ثامن الحجج، دستگاه قضا و یا رییس جمهور خوش درخشیدند و پرچم عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در دنیا برافراشته کرد و پیام‌آور دفاع از مظلومان و محرومان دنیا بود.

تمام تلاش رییس جمهور شهید بر محرومیت‌زدایی بود

وی بیان کرد: آیت‌الله رییسی تمام همت و تلاش خود را برای محرومیت‌زدایی به‌کار گرفت و دیپلماسی خارجی را ارتقا داد و برای تعالی کشور خالصانه ورود کرد و در کنار مردم بود و برای مردم، رخت خدمت بر تن کرد و برای تحقق وعده‌ها همه تلاش خود را به‌کار گرفت و به وعده‌ها عمل کرد.

امام جمعه سیرجان با بیان اینکه دنیا در برابر این حادثه و خبر شهادت شهدای خدمت عکس‌العمل نشان داد و قلب مظلومان جهان از وقوع آن به درد آمد گفت: خداوند متعال آیت‌الله رییسی را برگزید تا به عنوان سیدالشهدای خدمت در تاریخ ماندگار بماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.