کد خبر : 7636
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 3:50

هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری گردشگری در کرمان مصوب شد

هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری گردشگری در کرمان مصوب شد
سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: ۲۵ موافقت اصولی با پیش بینی حجم سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال باهدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری این استان صادر شده است.

سیرجان رویداد- محمد حسین تجلی روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت توسعه بخش تاسیسات گردشگری در جذب گردشگران اظهار کرد: این موافقت نامه های اصولی برای راه‌اندازی و ساخت تاسیسات گردشگری بوده است.

وی افزود: موافقت نامه های اصولی‌ صادر شده برای ایجاد و ساخت تاسیسات گردشگری مشتمل بر مجتمع گردشگری، هتل، بوم‌گردی و رستوران سنتی در سطح استان بوده است.

سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: پیش‌بینی شده در مرحله بهره‌برداری موافقت های اصولی‌ صادر شده ۴۱۰ شغل در بخش گردشگری استان ایجاد شود.

تجلی خاطرنشان کرد: گردشگری به‌ عنوان صنعتی سبز و دوست‌دار محیط زیست با سرمایه‌گذاری مناسب در بخش توسعه زیرساختی باعث حرکت روبه جلو در مسیر توسعه پایدار، تولید و توزیع متوازن ثروت به ویژه در مناطق کم‌برخوردارتر است.

 استان کرمان با ۱۰ اثر ثبت جهانی رکورددار بیشترین آثار جهانی کشور است و ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم، کاورانسراهای گنجعلیخان کرمان و چاه کوران راور و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.