کد خبر : 7736
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1403 - 10:33

فردی در سیرجان به عشق امام حسین(ع) از مجازات اعدام رهایی یافت

فردی در سیرجان به عشق امام حسین(ع) از مجازات اعدام رهایی یافت
- معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان با اشاره به حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم در یک پرونده قتل گفت: قاتل پس از سپری شدن پنج ماه با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان سیرجان و مسئولان قضایی در راستای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» در این حوزه قضایی بخشیده شد.

سیرجان رویداد- حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در فروردین امسال مرد جوانی با همدستی ۲ نفر از اعضای خانواده خود به دلیل اختلاف خانوادگی و درگیری، همسر خود را به قتل رساند و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم به قصاص قاتل توسط مراجع قضایی صادر شد.

وی ادامه داد: پرونده این قاتل نادم پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای اخذ رضایت از اولیای دم، به شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان شهرستان سیرجان ارجاع شد.

معاون قضایی رییس کل و معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان ادامه داد: این پرونده با تلاش‌ اعضای شورای حل اختلاف استان و متنفذان محلی و به برکت نام مبارک سید الشهدا با صلح و سازش ختم به خیر شد و قاتل با اخذ رضایت از اولیای دم و گذشت آنان از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

این مسئول قضایی با اشاره به اینکه مهمترین فلسفه شورای حل اختلاف صلح و سازش است، خاطرنشان کرد: اقدام انسان‌دوستانه خانواده مقتول که با گذشت و ایثار خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی قدردانی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.