کد خبر : 5819
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 آبان 1401 - 9:09

صرفه جویی در آب باخاموشی موتور پمپهای کشاورزی سیرجان

صرفه جویی در آب باخاموشی موتور پمپهای کشاورزی سیرجان
برای صرفه جویی در مصرف آب هزار و 87 چاه کشاورزی برای 25روز در سیرجان خاموش شدند .

 به گزارش سیرجان رویداد: رییس اداره آبیاری ومنابع آب سیرجان  گفت :  درکمتر از یک سال گذشته سفره های آب زیرزمینی بیش از 70 سانتی متر تا یک متر  کاهش آب داشته اند و اگر صرفه جویی جدی گرفته نشود کمبود منابع آبی حتمی است.
محمد کاردوست  افزود: بری  25 روز 1087 حلقه چاه کشاورزی فعال خاموش شدند تا  این مدت 26 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شود .
سرپرست فرمانداری سیرجان هم گفت  هزار و 100 حلقه چاه کشاورزی آبهای زیرزمینی را مصرف می کنند و منابع آبی شهرستان قابل قبول نیست
یعقوبی پور افزود : کمتر از 20 درصد آب کشاورزی ازشبکه قطره ای و نوین استفاده می کنند که باید باغها ومزارع  به این سیستم مجهز شوند.
 وی با اشاره به وجود: 550 رشته قنات و چشمه های طبیعی در سیرجان افزود: خشکسالی های پیاپی به این منابع آبی هم خسارات جدی رسانده که هیچ راهی به جز صرفه جویی  نیست.
سفلایی مدیر سد تنگوییه سیرجان هم گفت : این سد که حجم مفید 37میلیون مترمکعب آب را دارد  روزانه شاهد کاهش چشمگیرمیزان آب در این سد هستیم و در حال حاضر فقط 30 درصد حجم سد آب دارد.
 مهران میرشاهی رییس منابع طبیعی سیرجان هم گفت : استمرار پدیده خشکسالی در شهرستان در حوزه استحفاظی منابع طبیعی شهرستان آثار مخرب و جبران ناپذیری بر زیست بوم های گیاهی و جانوری وارد کرده و حیات وحش و پوشش جنگلی و مرتعی را در مسیر نابودی قرارداده است.
وی  تنها راه گذر از بحران خشکسالی و کمبود آب در سال زراعی جاری را صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، صنعتی و آشامیدنی  اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.