کد خبر : 3460
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 شهریور 1399 - 12:35

مدیرعامل گهرزمین مطرح کرد:دست بسته سنگ‌آهنی‌ها در تعیین قیمت بازار

مدیرعامل گهرزمین مطرح کرد:دست بسته سنگ‌آهنی‌ها در تعیین قیمت بازار

مدیرعامل گهرزمین در گفت‌وگو با اخبار فولاد، می‌گوید: برنامه‌های توسعه‌ای را به طور جدی در دستور کار داریم. به‌تازگی مدیران مجموعه را برای حضور در سایت سیرجان فراخوانی کردیم و هم به دنبال تولید در معادن هستیم و هم قصد داریم خط کنسانتره و گندله را هرچه سریع‌تر تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم. وحید

مدیرعامل گهرزمین در گفت‌وگو با اخبار فولاد، می‌گوید: برنامه‌های توسعه‌ای را به طور جدی در دستور کار داریم. به‌تازگی مدیران مجموعه را برای حضور در سایت سیرجان فراخوانی کردیم و هم به دنبال تولید در معادن هستیم و هم قصد داریم خط کنسانتره و گندله را هرچه سریع‌تر تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وحید میرزایی ادامه داد: در مناطق محروم معادن بسیار خوبی داریم که طرح مطالعاتی آن توسط وزارت صنعت در دست انجام است و آمادگی داریم در حوزه‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید و توزیع منابع را در استان داشته باشیم و مسئولیت‌های اجتماعی خود را دنبال کنیم.

وی تصریح کرد: گهرزمین آمادگی دارد در معادن کوچک‌مقیاس مناطق کوچک و محروم سرمایه‌گذاری داشته باشد تا به اقتصاد این مناطق و مردم آن کمک شود.

میرزایی با اشاره به مناقشه میان فولادی‌ها و سنگ‌آهنی‌ها در بحث قیمت‌گذاری سنگ آهن، گفت: وزارت صنعت باید این مساله را حل کند. آقای سرقینی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هم قول داده‌اند تا موضوع قیمت‌ها را حل کنند، چراکه سنگ‌آهنی‌ها به شدت در حال ضرر هستند. ما امروز سنگ آهن و کنسانتره خود را به یک‌سوم نرخ جهانی می‌فروشیم و این ظلم و اجحافی بزرگ در حق این صنعت است و به‌هیچ‌عنوان توجیه اقتصادی ندارد. اگر موضوع قیمت‌گذاری حل شود، شرکت‌های سنگ‌آهنی به سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره فولاد ترغیب خواهند شد. فولادی‌ها در صادرات ارزش افزوده خود را دریافت می‌کنند اما ما از این امتیاز محروم هستیم و در بازار و قیمت‌گذاری هیچ نقشی نداریم و باید تابع قیمت‌های تکلیفی باشیم. این در حالیست که فولادی‌ها آزادند محصولات خود را به قیمت جهانی بفروشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.